Piilota X Palauta

Rottweiler raateli pikku-Tahvon kuoliaaksi

Paikalliset 80 Kommentoi

Aggressiivinen rottweiler tappoi pomeranianrotuisen Tahvo-koiran keskiviikkoiltana Herttoniemen koirapuistossa.

– Kun huomasimme rottweilerin ja sen omistajan, päätimme heti muiden ulkoiluttajien kanssa lähteä paikalta. Olimme portilla, kun rotikka juoksi suoraan koirani kimppuun, Tahvon omistaja Tiina Taivaloja kertoo.

Rottweilerin isäntä ei tehnyt mitään. Vasta kun Tahvon omistaja ja kaksi muuta koiranulkoiluttajaa korottivat ääntään, hän yritti repiä rottweilerin suuta auki.

– Huusimme, että tee nyt jotain. Yritin sekavassa tilassa itsekin repiä koiraa, mutta se ei auttanut. Rottweiler päästi irti vasta sitten, kun Tahvo ei enää hengittänyt. Koiran tarkoituksena oli selvästi tappaa Tahvo, järkyttynyt Taivaloja jatkaa.

Paikalle soitettiin poliisi selvittämään tilannetta. Viranomainen otti lausunnon rottweilerin omistajalta, jonka jälkeen koira ja isäntä poistuivat paikalta. Tahvon omistaja lähti koirapuistosta ennen poliisin saapumista.

– En voinut jäädä sinne selvittämään asiaa. Paikalla ollut koiranulkoiluttaja toi Tahvon eläinlääkärille, ja annoin lausunnon poliisille myöhemmin.

Ilmoitus on nyt Helsingin poliisin tutkittavana, ja tapauksen rikosnimikettä selvitetään. Poliisin mukaan koiraa ei ole voitu ottaa isännältään pois, koska jutun esitutkinta on kesken.

Rottweiler ja sen omistaja ovat tulleet tutuksi lähes kaikille itähelsinkiläisille koiranomistajille. Poliisin mukaan isännästä tehtiin ensimmäinen rikosilmoitus vuosi sitten, kun rottweiler kävi pienen koiran kimppuun talon pihalla. Sen jälkeen omistaja on saanut lukuisia sakkoja, kun rottweiler on purrut toista koiraa.

– Eihän se tämän koiran vika ole. Olen kuullut, kuinka omistaja oikein yllyttää koiraansa muiden kimppuun. Lisäksi hän uhkailee muita koiranulkoiluttajia. Kuinka pahasti pitää käydä, että viranomaiset ottavat häneltä koiran pois, Taivaloja ihmettelee.

80 kommenttia Kommentoi
Käyttäjän Vera Miettinen kuva
Vera Miettinen

Kommentit

13.4.2012 10:52

Kamalinta on että vaikka nämä samat "pilatut" Rotweilerit Omistajineen, ovat aiheuttaneet kauhua ja vammautumisia yli vuoden, ei mitään ole tapahtunut virkavallan/eläinsuojelun puolelta, useista ilmoituksista huolimatta. Varmaan pitää odottaa että joku pieni pihalla leikkivä lapsi kokee saman kohtalon kuin Tahvo, että nuo vaaralliset eläimen voidaan sijoittaa osaaviin käsiin tai kenties "piikki" on enään ainoa toimiva asia näissä tapauksissa. Omistajat pitää näitä vapaana ja vaan huutelee että lapset ei saa pihalla juosta kun koirat muuten hyökkää !!! Ja muiden koirien kimppuun ne tulee heti. Siis kysynkin: Kuinka paljon saa itseään/omaisuuttaan/perhettään puolustaa ?

13.4.2012 12:11

Täysin käsittämätöntä. Miten poliisi / eläisuojelu ei puutu tai ole puuttunut tähän jo kauan aikaa sitten? Jotenkin tuntuu siltä, että jos joku "kouluttaa" koiraansa ja vähän läpsäisee tätä, niin heti on eläisuojelu paikalla ja koira viedään pois. Miksi tällaiseen ei puututa raskaasti heti?? Kuinka monta koiraa, ihmistä saa vahingoittaa ennenkuin jossain silmät aukeaa? Tarvitaanko oikeasti uhriksi joku pikkulapsi, jolle käy huonosti ennenkuin tähän reagoidaan. Nyt virkavalta järki käteen ja toimintaa... Suomen Laki ei anna kuitenkaan kansalaisten ilman rangaistusta ottaa oikeutta omiin käsiin.

14.4.2012 10:17

Niinpä, kaupungin eläinsuojelueläinlääkäri toteaa vain ,että ei hän voi puuttua siihen jos omistaja "kouluttaa" tällaisen rodun "puolustamaan "kotia !Hän tulee peliin sitten ,kun koira on huonosti pidetty ,eli ilman ruokaa ja juomaa todistetusti.Kaikesta pahoinpitelystäkin pitää olla vähintään valokuva ja todistajien lausunnot. On aivan järkyttävää ja toivotonta se taistelu mitä on jo pitkään yritetty käydä tässä asiassa.Piti pieni suloinen erittäin hyvin käyttäytyvä EI provosoiva perheenjäsen tulla uhriksi.... Siis MITEN on mahdollista ,että tällainen porukka voi niin totaalisesti terrorisoida koko Herttoniemeä,koirat on purreet koiria, ihmisiä ,ne on laskettu hyökkäysmielessä kohti ihmisiä ,jotka ovat joutuneet pakenemaan sisätiloihin,omistajat uhkailevat ihmisiä yms.yms. Pitääkö todella tulla vielä lapsiuhrikin ,kun nämä ovat päässeet tappamisen makuun?????

13.4.2012 12:14

Herää kysymys, että montaako toista koiraa, lasta ja ihmistä koira saa purra ennen kuin virkavallalla on oikeus toimia ja ottaa koira pois omistajaltaan?
Onkohan siihen joku limitti? siltä ainakin kuulostaa.
Toisaalta voisi kysyä, että mistä nyt kiikastaa, koska eläimiä on otettu omistajiltaan pois heppoisimminkin perustein? Toisaalla kun tuntuu riittävän kertapuraisu, miksi ei tässä tapuksessa? Tuntuu tosiaan siltä, että koiraa on tässä tapauksessa luvallista käyttää aseena. Jos tuo koiranomistaja tappaisi tai vahigoittaisi ihmisiä, lapsia tai muita koria käsin, potkimalla, autolla, pesäpallomailalla, ampumalla tai millä muulla esineellä tahansa, olisi kaveri todennäköisesti jo saatu vastuuseen.
Kuten ylläkin mainittiin, niin vika löytyy hihnan toisesta päästä ja tuo samainen hihnan toinen pää saa taas pilattua yhden koirarodun mainetta isolla kädellä ja ilmeisesti itse nauttii tilanteesta ja sen tuomasta "vallantunteesta". Kuinka sairasta?
Miksi aina pitää tapahtua äärimmäisyyksiä ennen kuin kukaan kuuntelee, kun apua pyydetään???
Toivon Siilitien asukkaille voimia taistella oikeuden toteutumisen puolesta. Älkää antako periksi itsenne, koirienne ja lastenne turvallisuuden tähden.

13.4.2012 13:53

Hampaattomat Polliisit Jättivät Työnsä Tekemättä, tuollaiset Yksilöt Ammutaan Paikanpäällä. Virkavirhe.

13.4.2012 15:13

Nyt vaan kaikki jakamaan tätäkin juttua ahkerasti eteenpäin niin jos vaikka median voimin saataisiin edes nämä koirat pois ja myöhemmin vaikka eläinsuojelulakiin muutos. Kyllä päättäjien silmät aukeaa jos asiaa pommittaa media.

13.4.2012 15:36

Kaikella kunnioituksella arvon viherpiipertäjät: Koira on KOIRA!!! Vaikka miten kouluttaa ja vaikka kuinka ihana koira on, niin ei koiraan voi koskaan luottaa...
Että ei se ole koiran tai omistajan vika VÄLTTÄMÄTTÄ jos koira hyökkää ihmisen tai toisen koiran kimppuun!

13.4.2012 15:42

Kyllä tässä tapauksessa on kyseessä tyhmä omistaja joka on koiristaan tehnyt hulluja! Kaikista 3:sta koirasta, nuorin vasta 2v. joka tappoi.

16.4.2012 21:12

Olisitko ystävällinen ja kertoisit missä asut niin VOIMME suositella näitä 3 rotikkaa ja koko heidän perhettä muuttamaan sinun kotikulmillesi kun ymmärrät, eikä sinulla myöskään ole lapsia joiden pitäisi pelätä

17.4.2012 13:25

Koira On lemmikkieläin, jonka sinä koiran omistajan kasvatat tottelemaan itseäsi, jos sinulla on suinkaan kykyä siihen.

Koira ei isännöi sinua, eikä tapa toisia koiria tai hyökkää ihmisen kimppuun, koska sinä johdat laumaa,

Minä luotan koiraani 100%%% koska olen sen itse kouluttanut. Ja se on todellakin uskollinen ja luotettava laumani jäsen.

Menkää omistajat koirakouluun ennen koiran hankintaa.

13.4.2012 15:41

Koirassa ei ole se vika, vaan nimenomaan ihmisessä joka on mätä kuin omena.. Harmittaa, että esim pitbulleja pidetään niin vaarallisena rotuna yms. koska tosiasia on se, että miten koulutetaan koira.. Tiedän paljon kilttejä rotikoita ja pitbulleja. Naurettavaa alkaa rotusoimaan tätäkin asiaa..

13.4.2012 15:57

Yhdyn (ihme ituhipit) kommenttiin täysin. Puistosäännötkin pitäisi tässä tilanteessa tuoda esille. On täysin omalla vastuulla viedä koira puistoon juoksentelemaan. Siellä vallitsee herrasmieskäytäntö, jonka jokainen voi itse tulkita mitä se tässä tilanteessa tarkoittaa. Ei tästä koiran omistajaa voi syyttää, vaikka omistamansa koira vietin takia pienemmän kimppuun kävikin. Korvauksia on varmaan ihan turha edes hakea oikeuden kautta. Sakot ne pystyy varmaan kirjottamaan ja siihen se jääkin. Ei kaikki ihmiset ole ystävällisiä tai mukavia. Tähän lisäisinkin vielä, että voiko ihmiseen luottaa?

13.4.2012 16:45

Nyt on pakko sanoa sen verran kun toteatte molemmat että omistajaa ei voi syyttää, että kyseisen omistajan koirat ovat käyneet jo useamman kerran muiden koirien ja ihmisten kimppuun täällä. Omistaja ei asialle oel tehnyt mitään, ja hän pitää koiriaan aina vapaana ulkona. Ovat siis käyneet muiden kimppuun puiston ulkopuolellakin! Poliisit ovat kyllä olleet tietoisia asiasta jo pidemmän aikaa, mutta mitään ei ole asialle tehty. Miten sinä pystyt sanomaan, että omistajaa ei voi syyttää? Jos omistajalla olisi pienintäkään vastuuntuntoa, hän olisi ottanut jo ensimmäisestä kerrasta opikseen ja a) kouluttaisi koiriaan, b) antaisi ne pois jos ei pysty hallitsemaan niitä tai c) pitäisi koiransa edes kytkettyinä eikä vapaina pitkin tietä. Et selvästikään tiedä asiasta hölkäsen pöläystä, joten älä tule kommentoimaan mikäli et tiedä asiasta mitään. Koirapuistoihin toki mennään aina omalla vastuulla, mutta kuka vastuullinen koiranomistaja vie koiriansa puistoon, jos on selvästikin tietoinen siitä että koirat eivät tule muiden kanssa toimeen?

13.4.2012 18:19

En pidä tapahtunutta mitenkään hyvänä, mutta ei taida meillä olla semmosta lakia, jossa syy koiran hyökkäyksestä tai purtemasta olisi suoranaisesti sen omistajan? Aivan turhaa tästä on mitään kinaa alkaa vääntämään. Millä tavalla syytät omistajaa koiran käytöksestä? Minusta vika, että näin tapahtuu jonkun kohdalla toistuvasti on aivan jossain muuaalla. Koiran omistajia sattuu olemaan aikamoinen kirjo tässä maassa. Minusta on myös hassua ajatellakkaan sitä, että kaikki koiranomistajat olisivat vastuuntuntoisia ja miettisivät aina muitakin ulkoiluttajia. Uskosin että virkavalta tekee tämän asian eteen jotain, jos vain pystyvät. Itse en silti veis pientä (karvapalloa) koiraa lähellekkään Itä-Helsingin koirapuistoja, koska oon aivan tarpeeksi nähnyt näitä tilanteita. Vastuulla on monta näkökulmaa nykymaailmassa.

13.4.2012 22:16

"Millä tavalla syytät omistajaa koiran käytöksestä?"

Et taida olla ihan tosissasi? Omistaja on AINA vastuussa koiransa teoista, koira ei ole laillinen henkilö eikä siten voi olla rikosvastuullinen tai korvausvelvollinen. Vaikka koira pääsisi vahingossa irti ja purisi, silloinkin on omistajan vastuulla korvata vahingot. Puhumattakaan tästä Siilitien porukasta, jotka tosiaan heiluvat milloin missäkin mömmöissä pitkin mantuja raivopäiset rotikat irrallaan. Rottweiler on oikeissa käsissä hyvä koira, mutta mistä tahansa rodusta saa hyökkäävän kun oikein asiakseen perehtyy koiran pilaamiseen.

Osanotot pikku-Tahvon omistajalle, todella surullinen tapaus.

16.4.2012 15:01

Puistossa sitä ei saa pitää kiinni, jos et sitä vielä tiennyt! On täysin omalla vastuulla viedä koiraa ylipäänsä sinne koirapuistoon odottamaan tämmösiä tilanteita. Voikohan sitä edes sakottaa ihmistä, jonka koira puistossa toista koiraa puree tai tässä tilanteessa tappoi? Se olisi ihan mielenkiintoista tietää. Surullistahan tämä on... Sullekkin "Nipsu" tiedoksi jos et huomannut, niin tossa lauseessahan on kysymysmerkki. Kysynkin että onko se rikos, jos viet koiran puistoon missä se onnistuu tappamaan toisen koiran??

17.4.2012 13:29

Sullekki viisas tiedox, et sun herrasmiesAgre koiras ei kuulu sinne puistoon, vaan PÄINVASTOIN! Se Karvapallo sinne kuuluu, joka ei tappele!!

Olette käsittäneet KOIRAPUISTON käytännön AIVAN VÄÄRIN! Se EI todellakaan ole mikään tappelu areena, missä lauma susia isännöi, vaan KILTEILLE KOIRILLE TARKOITETTU leikki kenttä!!!

TAJUA JO JUMALAUTA!

14.4.2012 10:56

Olet siis sitä mieltä ,että rottweiler viettiensä takia tappaa pienemmän koiran ,mielenkiintoinen näkökanta .Ovatkohan esim. Suomen rottweiler yhdistyksessä samaa mieltä.Lisäksi koirapuistojen säännöissä sanotaan ,että koirasi pitäisi tulla toimeen toisten koirien kanssa.Kuinka sinä tulkitset herrasmieskäytännön ;että saa vapaasti tappaa vai että kysytään portilla ystävällisesti voidaanko tähän porukkaan tulla???

16.4.2012 15:08

Koira on koira! Onkohan tuossa tarkoitettu sitä, että kyseinen rottiksen omistaja ei ollut herrasmies laisinkaan, mutta minkä sille nyt enään voi.

16.4.2012 15:11

Eikä tainnut kommentoija puhua mitään rottiksista, niin miten sä vedät jonku Suomen rottweiler yhdistyksen tähän keskusteluun :D

14.4.2012 13:26

Todellakin omistajaaa voi syyttää, kun se ei odota että muut pääsevät puistosta pois vaikka tietää oman koiran agressiivisuuden!

13.4.2012 16:11

Mitäs sitten kun ei sääntöjä ole näkyville? kuvassa on taustalla ilmeisestikin ilmoitustaulu joka on tyhjä! Entä jos ei ole vielä minkäänlaista merkkiä, siitä että on kaupungin omistama puisto? Päteekö säännöt silloin?

14.4.2012 10:38

Hei, tätä mietin minäkin ;olen soittanut kaupungin puisto-osastolle ainakin 4 kertaa ja PYYTÄNYT että saataisiin uudet säännöt tauluun ,kun tämä rotikan omistaja on repinyt koko taulun hajalle siinä olleen adressin takia!! Lisäksi ihmiset tuovat juoksuisia narttuja sinne ,kun missään ei ole sääntöjä näkyvillä.Koiranomistajat ovat itse laittaneet näkyville vanhan koirapuistomerkin aitaan ja huolehtivat muutenkin siisteydestä yleensä. Lisäksi se portti mistä rotikan omistaja pääsi pimeydessä yllättämään ja tulemaan sisään on täysin turha jos sitä ei olisi ollut kukaan hullu ei olisi päästänyt heitä sisään ennekuin olisi itse päässyt turvallisesti ULOS.Nykyään nimittäin kaikki ovat erittäin tietoisia tästä vaarasta ja haluavat pitää näköyhteyden porttiin ja sieltä tuleviin. Kuin yhteisestä sopimuksesta käyttävät koiranomistajat tarhan tilaa hyväkseen vain jos siellä on tarpeeksi ihmisiä varoittamaan toisia.

16.4.2012 15:31

Tämä on minusta erittäin viisas ja asiallinen kysymys. Olisi todella mielenkiintoista tietää miten menetellään kun tilanne on näin.

5.6.2012 18:04

niin siis jos ei ole sääntöja niin toinen saa tappaa??? siis mitä vittua

13.4.2012 16:30

Tuota kannattaa varmaan kysyä Helsinkin kaupungin puisto-osastolta. Saakohan tuolla pitää koiraa vapaana laisinkaan, jos ei ole niille tarkotettu ulkoilualue? Sama ku heittäs hiiren rottahäkkiin ja odottais, että koskakohan siellä sattuu ja tapahtuu. Harvoilla koirilla on tallella enään minkäänlaista laumakäyttäytymistä, millä tästäkin tilanteesta olisi voinut selvitä. Järki käteen!

13.4.2012 17:12

Nämä ovat aina niin todella surullisia tapauksia.. :(
Osanotto pienen Tahvo-koiran perheelle!
Nämä on siksi niin surullisia tapauksia, että kaikki ovat häviäjiä; perhe, jonka rakkaan koiran kimppuun hyökätään, mutta myös se, jonka koira hyökkää. Samoin kaikki ne, joilla sattuu olemaan ei niin neutraalia rotua oleva iso koira, sillä suhtautuminen koirankokoisiin koiriin on jo nyt aivan kamala tässä maassa ja tälläisten tapauksien takia vaan pahenee.

13.4.2012 17:14

Ai ei ole omistajan syy jos hän oikein usuttaa koiraansa muitten kimppuun? Minusta kyllä on ja ihan muutenkin on. Luin vain aikasempia kommentteja, että siellä luki omistajan yllyttävän koiraansa. Minusta on typerää sanoa omistajaa syyttömäksi!

16.4.2012 15:26

Onko joku kertonut tai sanonut, että kyseisen koiran omistaja olisi syytön tapahtumaan?
Kertositko sen meille kaikille, että miten omistajaa tässä kyseisessä tilanteessa syytetää? Syytetään vielä niin, että kun tuolla noin luki :D

16.4.2012 17:22

DIIBA: En käsitä miksi kyseenalaistat kaiken. Tahtoisinkin kuulla sinun mielipiteesi asiasta ja mieluiten niin ettei aikaisempia kommentteja oteta mukaan. Eli siis vain ja ainoastaan uutisen perusteella. Mielelläni vastaan kysymyksiin olinhan itse paikalla ja olen myös tehnyt paritkin rikosilmoitukset kyseisestä omistajasta ja koirasta. Puhumattakaan kaikista niistä kerroista kun on ollu läheltä piti tilanne

16.4.2012 17:52

Minun mielestä kyseiseltä henkilöltä pitäisi ehdottomasti ottaa koirat pois, jos mielipide pitää tehdä tuosta artikelista. Miten sen saa tapahtumaan, onkin se kysymys minkä itse haluaisin tietää. Mistään kyseenalaistamisesta ei ole kyse.

16.4.2012 18:10

Tässä vastaus siihen: laiminlyö 14 §:n 1 momentissa säädetyn eläinten pitämiseen liittyvän velvollisuuden .
Mikäli henkilö joko tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta jättää ihmisille vaarallisen eläimen, josta hän on vastuussa, asianmukaisesti vartioimatta, katsotaan hänen syyllistyvän eläimen vartioimatta jättämiseen. Eläimen vartioimatta jättämisestä tuomitaan sakkoa, minkä ohella tuomioistuin voi määrätä eläimen tapettavaksi, mikäli tämä on eläimen vaarallisuuden vuoksi perusteltua. Ja koska tapauksia on useita (Ainakin 6 rikosilmoitusta) on se perusteltua, mutta siitähän sitten päättää tuomioistuin.

13.4.2012 17:51

Pahoittelen myös tapahtunutta. On todella ikävää, että näin on päässyt käymään.
Varmasti virkavalta tekee tässä oman osansa. Onhan tuo järjetöntä, jos toistuvasti sama henkilö on kyseessä ja tämmönen toiminta saa jatkua.

13.4.2012 18:35

Ja pieni korjaus uutiseen. Jäimme kyllä odottamaan poliisin saapumista ja vasta sen jälkeen lähdimme Viikin pieneläinklinikalle, tosin Tahvo oli jo menehtynyt raateluun. En todellakaan tajua niitä omistajia jotka tuovat vihaiseksi tiedettyjä koiriaan koirapuistoihin. Ilmeisesti on kiva nähdä kun sattuu ja tapahtuu... sairasta...

13.4.2012 19:29

Osanotto Tahvon omistajalle - valitettavaa on että aina löytyy ihmisiä, joille ei koira sovi(rotu mikä tahansa) . Harmittaa, että tällaiset ihmiset pilaavat tuollaisella käytöksellään koirien rodun maineen. Rotikka on oikealla kasvatuksella kuten mikä tahansa koira - luotettava ja hyväkäytöksinen. Tuon rotikan omistajalla ei todennäköisesti ole kaikki "muumit laaksossa". Huonolla kasvatuksella saa mistä tahansa koirasta vääränluonteisen.

14.4.2012 00:51

Oikeesti aika sairasta. Itse olen sitä mieltä että kyllä se omistaja vaikuttaa koiran luonteeseen, tässä tapauksessa kuulostaisi ihminen olevan se talutettava. Jos ei saa koiraansa tottelemaan niin kannattaisi ehkä hankkia apua siihen. Ja jos tahtoo kouluttaa koiria tappamaan niin eikun vaan venäjälle kun duudsoneissahan siellä oli niitä koiria mitkä on vartavasten koulutettu tappamaan. Miksi eläinsuojelu ei puutu asiaan? Eikö niiden tehtävänä ole seurata että koiria ei laiminlyödä, että ne ei ole haitaksi muille ihmisille ja eläimille jne. Jos oma koirani ei tottelisi niin olisin kyllä jo hankkinut apua tai luovuttanut koiran osaavampiin käsiin. Itsepäisenkin koiran saa kyllä kuriin. ( kokemusta on saksanseisojan ja portugalinvesikoiran sekoituksen omistajana)

14.4.2012 11:45

Kertokaapas millä perusteella viranomaiset ottaisivat koiran pois? Ei kai ne viranomaiset voi toisen omaisuuteen noin vaan puuttua.

15.4.2012 12:10

Tuolla kaavallahan ei kirveen kanssa riehuvaltakaan saisi ottaa kättä pidempää poliisin toimesta pois, jos kirves on ko. henkilön omaisuutta.
Ihan oikeesti, käyttäkää nyt edes vähän järkeä ennen kuin painatte sitä Lähetä-nappia.

14.4.2012 11:47

Kertokaas millä eväillä ne viranomaiset ottaa koiran pois? Jos koiraa hoidetaan, ei eläinlääkäri voi sitä ottaa pois. Ei kai se poliisikaan sitä koiraa pois ota siksi, että porukan mielestä se pitäisi ottaa pois...

14.4.2012 15:05

Uskomatonta meininkiä.. Jotenkin tuntuu että tämä Rottweiler tyypi on ottanut / valinnut rodun tarkoituksella ihmisten pelotteluun ja egonsa kasvattamiseen.. Valitettavasti tämmöisistä tapauksista kärsii rodun maine vaikka eihän koiralla ole asialla mitään tekemistä vaan itse omistajalla joka on vastuussa koiran luonteesta.. Olen saksanpaimenkoira liiton maalimies ja olen tullut tekemiseen Rottweilerien kanssa jotka rotuna ovat todella mukavia koiria.

14.4.2012 15:41

Kuulepas kalle koiranomistaja,minusta toisen omaisuuteen voi puuttua ,jos tällä"omaisuudella ",kuten koiraa kutsut, tehdään jatkuvasti rikoksia toisten omaisuutta kohtaan sekä käytetään uhkailumielessä.Kyllä jos heiluttelet asetta miten vain tuolla kadulla ,siihen toivon mukaan puututaan. Vaikka surullista kyllä ,tuntuu siltä ,että täällä paijataan päähän kaikennäköisiä häiriintyneitä ja rikollisia tyyppejä ,joiden pitäisi kaiken järjen mukaan olla jossain valvonnassa tai hoidossa.

16.4.2012 15:28

Etkö voisi vastata Kallen kysymykseen, että miten ja millä perustein koiran voi ottaa pois omistajaltaan? Kertoisitko sen meille...

17.4.2012 18:48

Oikeudessa nähdään. Ja todistajia kuullaan...see juu =))))

17.4.2012 22:41

taitaa Kalle tietää omakohtaisesta kokemuksesta ,että eläinsuojeluel.lääkäri tekee sen ratkaisun ,ellei koira ole jo ehtinyt teloa lasta hengiltä. silloin se lopetetaan välittömästi . Tässä tapauksessa odotamme ilmeisesti oikeuden päätöstä,joka toivon mukaan on koirien huostaanotto vähintään-.

14.4.2012 18:41

Tutkintaa johtaa komisario Vesa Löppönen. Kaikki asiasta tietävät tai huolestuneet koiranomistajat voivat laittaa s-postia osoitteeseen: vesa.lopponen@poliisi.fi

14.4.2012 23:26

Onko teidän puolustajien mielestä oikein , että tämä herra ku**pää narsisti vie koiran kauppaan (irti) kai se on teidän mielestä oikein kun on kännissä niin ei voida syyttää, entä kun melkein tappoi naapurin koiran pihalamme ja omistaja joutui sairaalaan puremien takia useaksi päiväksi, onko oikein?
Rotikoita ei olla syyttämässä yleisesti vaan näitä 3 rotikkaa

16.4.2012 14:43

Käsittämätöntä, että vieläkin pystyt syyttämään koiraa kaiken tapahtuman syypääksi :D

15.4.2012 01:05

Aggressiivinen pitbull herättää pelkoa Pihlajamäessä
PAIKALLISET
6.9.2011 12:19 Kommentoi 11
Pittpullterrieri hyökkäsi Pihlajamäessä viime perjantaina pienen yorkshirenterrierin ja tätä ulkoiluttaneen yli 70-vuotiaan naisen kimppuun. Pikkukoira kuoli hyökkäyksessä heti ja rouva sai käteensä syviä haavoja. Järkyttynyt nainen vietiin saamaan hoitoa terveyskeskukseen.

Surmatyön tehnyt koira juoksi vapaana, samoin kaksi muuta saman omistajan koiraa, joista toinen on myös pitbull. Omistaja itse oli mennyt kauppaan ja ilmeisesti jättänyt koirat ulos odottamaan ilman kiinnitystä.

– Tunnen suurta huolta alueen pikkukoirien puolesta, koska pitbullterrierin omistaja asuu Pihlajamäessä, sanoo hyökkäyksen kohteeksi joutuneen naisen perheenjäsen.

– Poliisi sanoi perheelleni, ettei surmaa tehnyttä pittbullia välttämättä lopeteta, vaan se pysyy omistajallaan. Tämä tuntuu kummalliselta, sillä koira oli selkeästi tappamiseen pyrkivä eläin. Yorkshiren kuolema oli nopea ja tappajakoira oli juuri niin systemaattinen kuin tappamiseen tarkoitettu eläin voi vain olla. Koira puri lisäksi syvät haavat pikkukoiran omistajan käteen, kun tämä meni väliin.

– Toivon syvästi, että alueen koiranomistajat saisivat tiedon tapahtuneesta, huolestunut nainen sanoo.

Koiran kasvattaminen ei kaikilta vain onnistu. Viime syyskuun juttu, jonka luin, on kuin uusinta Tahvo-koiran tragediasta. Mielestäni näihin asioihin ei tule muutosta muutoin kuin sellaisella lakialoitteella, joka johtaa lainsäädäntään, jotta poliisi voi toimia lainkirjaimeen nojaten(se on äänestys hommaa, aikaa vaan kuluu, että kerkee nurmen alle huilaamaan, ennenkuin tulee valmista, sanokaa nyt ihmeessä nopeempi, laillinen ratkaisu). Olen vakuuttunut että poliisi aina ja edelleen tekee ja joutuu tekemään työtään asianmukaisesti ja HUOM...lain puitteissa. (Virkavalta ei voi lähteä rönsyilemään ja antamaan "vähän sähkölamauttajaa alkukuritukseksi pahiksille,vaikka olisi selvä "tapaus")...lynkkaaminen on helppoa yhden tapauksen kohdalla...muttakun, pitäisi ladata ko. laitteiden akkuja kokoajan...näitä surullisia tarinoita vaan piisaa aina vaan lisää.
Pitäisikö jokin mukava koirailuloma järjestää vahinkoa aiheuttaneelle/aiheuttaneille "koiraperheille" kaukaiselle saarelle missä voivat keskenään toisillensa verissäpäin ja henkitoreissaan sanoa että "minun koira se vasta tosi hyvin on kasvatettu, eikä mitään oo tehnyt kellekkään" Niin se vaan on...se huonosti kasvatettu koirakin on syytön isäntänsä rikolliseen välinpitämättömyyteen muista koirista ja niiden omistajista... Sekä ylipäätänsä Helsingin Herttoniemen Siilitien hätääntyneistä asukkaista, pienistä lapsista, koirista...Siellä kulkee melkoinen terroristi vapaana vai sanotaanko lauma. Arvaanpa, että seuraava on ihmislapsi...
Tahvon, pienen koiran raatelun jälkeen,... voin kuvitella kärsimyksen ja surun omistajalle... vaikeaa ja raskasta.
Toivon emännällensä, jaksamista...

16.4.2012 21:15

Ko. alueen ihmiset, puhaltakaa nyt samaan hiileen, antakaa viranomaisille se aineisto jolla voivat viedä asian haluttuun lopputulokseen.
Nyt se on niin, ettei tilanne parane verhon takaa päivittelemällä!
...niinkuin suunta jutussa... pelkoni on, että...ihmislapsi on seuraava uhri...
Toivottavasti olen väärässä.
Aika kuluu...kunnes...

17.4.2012 22:55

Viranomaisilla on ollut tietoa ,faktaa, rikosilmoituksia yli vuoden ja asukkaat ovat harvinaisen hyvin puhaltaneet yhteen hiileen .Se nyt vain on niin ,että meillä on täysin hampaaton eläinsuojelulaki ,siitä ovat yhtä mieltä kaikki viranomaisetkin .Näitä häiriintyneiden ja päihteiden käyttäjien koiria on todella vaikeaa saada pois .ne saattavat olla viikonkin huostassa mutta ilmaantuvat sitten taas terapoimaan omistajiaan. eihän se ole koiran elämää,että kaikki on kunnossa kun pääsee kerran pvä:ssä pissalle ja on vettä ja ruokaa. Lukekaa Koiramme lehdestä hyvä juttu ! siellä puhutaan tästä ongelmasta! vaikuttakaa että saadaan parempi eläinsuojelulaki!

16.4.2012 21:40

...eutanasia on Suomessa kielletty!...hups...unohdin kenet piti piikille viedä... Koirathan piti saattaa uneen...

16.4.2012 22:25

AURINKO ALKAA JO LÄMMITTÄÄ. KEVÄTTÄ TYRKKÄÄ.
Tekstit kun luki, kaikki yleisön kirjoitukset, niin, asian hyvällä puolesta 99% ja 1% vastaan.Olikohan vastaan ko. 1% "koiramukava" siellä seassa itseasiassa, jossa puitiin tärkeitä turvallisuus ja viihtyvyysasioita Siilitiellä, koirantappo ja raatelujutuista ihmisiä kohtaan puhumattakaan...

17.4.2012 10:02

Hei, hullut koiran omistajat Siilitien koirapuistossa!!! Olen kävellyt lukuisat kerrat PUISTON OHI, koska siellä aitauksien sisällä vallitsee hullujen koirien lauma. Koirat ovat ottaneet puistikon reviirikseen! JA SE EI TODELLAKAAN ole ´koirapuiston tarkoitus!!!! Siellä omistaja on vastuussa koirastaan, jos omistaja ei hallitse koiraa ja se on agressiivinen, niin SELLAISELLA KOIRALLA ei ole MITÄÄN ASIAA PUISTOON!!! Aion jatkossa ilmittaa poliisille kaikki agressiiviset koirat puiston aitauksien sisällä. JA omistajat, jotka sallitte koiranne agressiivisen käytöksen - olette todella KIPEITÄ!! Hankkiutukaa hoitoon. VÄLITTÖMÄSTI Koirat POIS omistajilta, jotka eivät kykene edes omaa koiraansa hallitsemaan!!!!

17.4.2012 11:05

Mitäköhän nämä hullut koirat ovat? osaatko mainita koiran rotuja???
Usein siellä kun olen käynnyt niin tiedän vain nämä rotikat

17.4.2012 12:08

Selitäppä myös vähän tarkemmin, että mitä tarkoitat agressiivisella koiran käytöksellä?
Jos vois vähän tarkentaa kiitos...

17.4.2012 16:55

Se on hieman hankalaa tehdä rikosilmoitusta jos et edes tiedä koirarotua saatika omistajaa.....On poliisien hieman hankalaa saada näitä omistajia vastuuseen koiriensa teoista. Ellet sitten kutsu poliisia paikalle samantien ja jää odottelee

17.4.2012 18:51

paha tulee saamaan palkkansa. Ja jatkossa löytyy kuvamateriaalitkin. Tärise kauhusta =))))

17.4.2012 18:57

todistaja oli muuten mukana, ja tunnistamme sinut koirasi kanssa 100 % varmuudella, sen verran karmivaa katseltavaa. että tee vaan virheliike uudelleen.

17.4.2012 19:19

No eihän tuossa ole päätä eikä häntää.....Aggressiivinen koira aitauksessa johon et ole edes menossa ja siitäkö rikosilmoitus. Ymmärtäisin jos koira olisi vapaan aja aidan toisella puolella tai vaikka oikeesti olisi käynnyt näykkäsemässä. Kuitenkin tässä kirjoituksessa omistaja oli yrittänyt poistua paikalta,muttei ehtinyt kun aggressiivinen rotikka kävi kimppuun ja tuli uhri. siinä nyt näenkin jo rikosilmoituksen aiheen, mutta en tuossa sinun kirjoituksessa.

17.4.2012 19:48

Sinnekkö aitauksen sisään pitäs mennä syötiksi??? hah! viellä tulee sullekki isompi ja keltahampasempi kaveri vastaan olkaa siinnä sitten syöttinä aitauksessa tai sen ulkopuolella... =)

17.4.2012 19:55

No eikös sitä voi kysyä nätisti, jos vaikka ne poistuis, että pääsisit sinä sinne koiran kanssa. Fiksu ihminen antaa kyllä tietä.

17.4.2012 22:27

Anteeksi voisitteko laittaa koiranne hiljasemmaksi, että kuulette mitä sanon? Sitten kysyn, että anteeksi saisimmeko pikku fiffen kanssa tulla lenkille koirapuistoonne? Ja anteeksi että olen olemassa! Sitten kun lähtisimme pois, kun ette anna vihreää valoa, niin hullu koiranne hyppää aidan yli ja raatelee fiffemme, ...ja mitä siitä saamme,,,,kirjoitellaan taas täällä netissä, ku oli kiva reissu vai? Joskus tuntuisi että IHMISET on oikeesti pääosin ihan sekasin.

18.4.2012 05:31

meille on annettu kyllä vihreetä valoa man fin kohdalla. ainoat jotka ei sitä tietä anna ovatä nämä kuspää rotikan omistajat,jotka artikkelissakin ovat

17.4.2012 10:22

Herttoniemessä asuu muutama vanhahko koiran omistaja, joilla on ilmeisemmin koira vain .......jatkeena. Heille tulisi asettaa täysi kielto omistaa koira. Koiran elinikä on n.10 vuotta ja tämä sama leikki on jatkunut heillä useita kymmeniä vuosia aina eri koiran kanssa. Koirat piikille ja omistajat hoitolaitokseen,kiitos.

17.4.2012 13:05

jos koira näyttää hampaitaan muille koirapuistoon tulijoille, ei se ole silloin yhteistyökykyinen, eikä myöskään kuulu koirapuistoon!" Menkää sinne puistoon pällistelemään kyselijät, siellä selviää, mitä tarkoitan!!!! kenties jokin puolustautumisväline mukaan, ettei koiranne tai itse saa hammasta.

17.4.2012 13:07

Ilmeisesti sinä joka kyselet koirarotuja olet itse niiden huonosti käyttäytyvien koirien omistaja. Varsinkin kun käyt siellä usein :) Onnea vaan.

17.4.2012 13:10

Ompa erikoisia kysymyksiä! Eikö teillä ihmisillä ole oikeasti MITÄÄN KÄSITYSTÄ koirista??????? Koiran ei kuulu olla omistajansa pomo eikä puolustaja, hänen on oltava täysin omistajansa hallinnassa. Ja koirapuisto ei todellakaan ole tarkoitettu yhdellekkään hampaitaan näyttävälle koiralle. Comeon!

17.4.2012 13:34

Siilarin puistossa on läjä koiria, jotka käyttäytyvät huonosti. Yhdellä huonolla omistajalla ilmeisesti on läjä koiria jotka eivät osaa käyttäytyä. Yksi koira joka näytti hampaita minulle kävellessäni yksin puiston ohi sekä olisi halutessaan loikannut aidan ylikin, koska oli niin korkea. Säkäkorkeus ab80 cm ja pulskahko vinttikoiran ja jonkun muun sekoitus???? ei mitään hajua mitä rotua! Huh, ei ikinä koirapuistoon, koska en halua tulla purruksi.

17.4.2012 16:01

Tämä omistaja uhkailee ihan vaan kun ohi kävelee. Kävelin viime talvena koirani kanssa häntä vastaan ja sain huudot sekä uhkauksen että haluanko että hänen koiransa tappaa minun koirani.

17.4.2012 18:55

Kymmenen vuotta sitten Siilarin puistossa jo käyskenteli läjä sinnekuulumatonta porukkaa koirineen. Olimme puistossa koiriemme kanssa, kun tuli äkkilähtö kun vanhemmat kävijät sanoivat, että taas ne tulee.....Puisto tyhjeni ja paikalle saapunut koiralauma kahden "daamin" kanssa harmittelivat, että ettekait te nyt meidän takia lähtenyt....siellä keltaiset hampaat loistivat sekä koirilla että omistajilla =))). Ja kysymys kuuluu, luuletteko että KOIRAPUISTOT on tehty tuollaisia varten? EIVÄT OLE! Hukkaan menee verorahat, tilalle voisi rakentaa vaikka jonkun kerrostalon, niin tulisi järkevämpää käyttöä sillekkin tappeluareenalle. Aion äänestää sen puolesta jatkossa !

17.4.2012 22:30

Hei, taitaa nimimerkki "siilari "kuulua tähän rotikkaporukkaan ,kun on tällainen typerä sota tästä puistosta tullut .Itse olen päivittäin käynyt siellä jo toisen koiran kanssa ,eli pitkään ,enkä todellakaan tunnista mitään "hullua" laumaa .Ainoastaan tämä rotikoitten omistaja ärhentelee koirineen.Ehkä nyt ahdistaa kun kaikki tunnistavat ja on pitänyt saada kaverit vähän sotkemaan tätä tarinaa:) Ja "diibadaaba"taidat kuulua tähän porukkaan myös:)

18.4.2012 11:55

Olen kanssasi samaa mieltä....
Mut hyvä voittaa pahan tässäkin asiassa. ja varmasti kaikki siilitien asukkaat tietävät nyt näistä omistajista ja heidän koiristaan. On tämä juttu sen verta hyvin ollut esillä. Valitettavasti tähän tarvittiin Tahvon elämän. Voimia vaan omistajalle, Tahvoa jäi myös kaipaamaan moni koiraystävä

19.4.2012 14:11

ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen, olen kuullut, että taipumus eläimien kidutukseen enteilee vakavia ongelmia tulevaisuudessa.

20.4.2012 23:31

mihin eläimien kidutukseen? Pitäkää ne eläimenne hihnassa ja kouluttakaa ne tottelemaan itseänne. Yksikkin lapsi tai koira tai ihminen niin tuomio on taattu!!!

22.4.2012 09:32

itse en asu helsingissä itä-helsingissä. nyt kun olen lukenuäitä keskusteluita niin aika hurjalta kuulostaa. eikä varmaan kaikkia tapauksia ole edes kerrottu täällä. nyt vaan tarinoita eteenpäin ja muiden tietoon.

22.4.2012 10:07

Niitten rotikkatyyppien nimet tähän vaan ylös jos on tiedossa...

22.4.2012 11:21

ihan en lähde julkaiseaman eikä kukaan muukaan.....se lukee jo pelisäännöissä näissä keskusteluissa

22.4.2012 16:19

Voi voi, koiraa syytetään, kun omistaja on oikea osoite syyttelylle. Toivottavasti rotikka saadaan parempaan perheeseen!

2.5.2012 16:33

Eihän sitä pelkkää koiraa voikaan syyttää ,hihnan päässähän se vika on.

Osallistukaa ja vaikuttakaa!!
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/vaarallisten_koirien_omistajat_kuriin/

22.5.2012 14:29

Tehkää rikosilmoitus uhkauksista! "Laiton uhkaus on esineen välityksellä tai suullisesti toisen ihmisen henkeen tai terveyteen kohdistuva uhkaus, jonka perusteella henkilöllä on syytä pelätä oman henkensä tai terveytensä puolesta.[1] Se on Suomen rikoslain mukaan rikos. Laittoman uhkauksen maksimirangaistus on 2 vuotta vankeutta."

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.