Piilota X Palauta

Suomi - Kanada -ottelulla ennätysyleisö

MM-kiekko Kommentoi

Jääkiekon MM-kisat ovat keränneet enemmän katsojia televisioiden ääreen, kuin MTV media osasi odottaa.

MTV median tv-lähetykset perjantaina 11. toukokuuta pelatusta Suomen ja Kanadan välisestä ottelusta keräsivät tähän mennessä korkeimmat katsojaluvut tämän kevään jääkiekon MM-kisoissa.

Katsojamäärät Suomen pelien aikana:
- luvut pyöristetty kymmeniin tuhansiin
- CANAL+:n luvuissa ovat mukana MM-jääkiekkoa esittävien CANAL+ MM-kiekko 24/7- ja CANAL+ Urheilu -kanavien luvut

11.5. Suomi–Kanada
270 000 (keskikatsojamäärä CANAL+)
1 040 000 (keskikatsojamäärä AVA)
1 310 000 (keskikatsojamäärä yhteensä)
1 580 000 (katsojia parhaimmillaan)

10.5. Suomi–Ranska
310 000 (keskikatsojamäärä CANAL+)
890 000 (keskikatsojamäärä AVA)
1 200 000 (keskikatsojamäärä yhteensä)
1 430 000 (katsojia parhaimmillaan)

8.5. Suomi–Sveitsi
280 000 (keskikatsojamäärä CANAL+)
1 000 000 (keskikatsojamäärä AVA)
1 280 000 (keskikatsojamäärä yhteensä)
1 560 000 (katsojia parhaimmillaan)

6.5. Suomi–Slovakia
270 000 (keskikatsojamäärä CANAL+)
950 000 (keskikatsojamäärä MTV3)
1 220 000 (keskikatsojamäärä yhteensä)
1 500 000 (katsojia parhaimmillaan)

4.5. Suomi–Valko-Venäjä
270 000 (keskikatsojamäärä CANAL+)
920 000 (keskikatsojamäärä AVA)
1 180 000 (keskikatsojamäärä yhteensä)
1 390 000 (katsojia parhaimmillaan)

Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus

Lähetyksiä seurasi parhaimmillaan 1 580 000 katsojaa. Korkeimmat katsojaluvut mitattiin toisen erän aikana.

Suomen ja Kanadan pelin aikana MM-jääkiekkoa esittävien CANAL+-kanavien keskikatsojamäärä oli 270 000.

MM-turnauksessa Suomessa pelattavat ottelut esitetään CANAL+ MM-kiekko 24/7 -kanavalla ja Ruotsissa pelattavat ottelut CANAL+ Urheilu -kanavalla.

AVAlla keskikatsojamäärä oli 1 040 000.

CANAL+:n ja AVAn yhteenlaskettu keskikatsojamäärä oli 1 310 000.

– Kotikatsomoissa on kisakunto kohdallaan, kun Leijonat keräävät pelistä toiseen miljoonayleisön. Kanada-pelin osattiin odottaa tuovan kovat luvut, sanoo MTV MEDIAn internet- ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja Jorma Härkönen.

Härkösen mukaan kisat ovat keränneet tähän mennessä odotettua enemmän katsojia televisioiden ääreen.

toimitus

Kommentit

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.