K-kauppiaalla välähti: Tässä on uusin Korso-ilmiö – "Kuukaudessa mennyt 40 000 kassia"

Korso-aiheinen muovipussi on katseenvangitsija.

Armi Suojanen

Kun korsolaiset jostain innostuvat, niin siitä tulee ilmiö. Näin kävi muovikassille, jonka K-supermarket Korson kauppias Niko Lähdemaa ideoi.

Myymälän uusia muovikasseja on myyty kuukauden aikana noin 40 000 kappaletta.

– Se on kahdeksankertainen määrä aiempaan verrattuna, Lähdemaa laskee Vantaan Sanomien haastattelussa..

Nerokkaaksi osoittautunut markkinointi-idea tuli kauppiasta vastaan työmatkalla: taajamamerkki, jonka lisäkilvessä lukee Korso.

Kaupunginosan nimi sinisellä pohjalla on tuttu muun muassa t-paidoista, mutta kassissa on myös siluettikuva taajamasta.

Monet ovat tulleet varta vasten ostamaan kassin."

Lähdemaa tunnustaa, että häntä jännitti, miten kassi otetaan vastaan. Olihan hän tilannut niitä 200 000 kappaletta. Kassi oli kuitenkin heti menestys.

– Siitä alkoi huikea hypetys sosiaalisessa mediassa. Se on herättänyt hyvää mieltä ja monet ovat tulleet varta vasten ostamaan kassin.

Niitä on lähetetty myös muualle Suomeen ja ulkomaille entisille korsolaisille.

– Korsolaiset ovat ylpeitä siitä, että ovat korsolaisia, Lähdemaa tietää.

Hän on ollut Korsossa kauppiaana noin puolitoista vuotta ja asuu Espoossa.

Muovikassien käyttöä pitäisi ympäristösyistä vähentää, siksi Lähdemaakin on selvittelemässä oman kestokassin tilaamista "järkevällä hinnalla".

Uusi muovikassitilauskin on piakkoin lähdössä.

Muovikassista kertoi ensin Vantaan Sanomat.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Written by:

Armi Suojanen

Ota yhteyttä