Piilota X Palauta

Ota vuoronumero, ole hyvä

22 Kommentoi

Tiedättehän taloyhtiöiden saunavuorot? Niistä käydään veristä taistelua, etenkin lauantai- ja keskiviikkoiltojen vuoroista.

Kun kerran onnistuu saamaan hyvän saunavuoron, ei siitä kannata luopua. Tunnen ihmisiä, jotka pitävät saunavuoronsa ja maksavat siitä, vaikka eivät ole vuosiin edes käyneet lauteilla.

Saunavuorot tulivat mieleeni luettuani jutun naisesta, joka asuu kahden miehen kanssa ja tapailee siinä sivussa vielä poikaystävääkin.

Olisin kipeästi halunnut tietää, miten tällaisessa ryhmätaloudessa jaetaan makuukammarivuorot, mutta sitä ei jutussa ikävä kyllä kerrottu.

Onko käytössä vuoronumerot tai vuoroviikot? Vai yksinkertaisesti jono ovella?

Mitä jos miehiä olisi puoli tusinaa? Parijonossako silloin oltaisiin kuin koulun pihalla?

Entä jos rouvalla on päänsärkyä? Joutuuko paalupaikalle jo päässyt kolli tylysti jonon hännille kärvistelemään ja odottamaan uutta vuoroa?

Kaikkeen kummaan olen elämässäni törmännyt – käsi kädessä rantalomakohteessa kulkeviin etelän partamiehiin ja sähköllä toimivaan keittimeen, joka sylkee ulos kuutionmuotoisia kananmunia – mutta tämä... ryhmäjuttu... veti jotenkin hiljaiseksi.

Tiedän että joutsenet ovat yksiavioisia ja olen sen mökkijärvellä nähnytkin, mutta tällaisista perhejärjestelyistä en ollut kuullutkaan.

Asiasta ei muistaakseni myöskään ollut riviäkään joka kodin lääkärikirjassa, josta jouduin parisuhteeseen ja suvunjatkamiseen liittyvät huterat tietoni aikoinaan opettelemaan.

Perhejärjestelystä kai on kyse, kun samassa taloudessa asuu nainen ja kaksi miestä ja kolmas soittelee ovikelloa – ellei hänellä ole omaa avainta. Yleensä poikaystävällä ei ole.

Poikaystävä lienee tässä kolhoosissa niin sanottu hang around -jäsen. Hän saa luultavasti nauttia lähinnä tiskivuoroista.

Poikaystävästä tulee mieleen perheemme koira, joka ruokahuollon puolella joutuu tyytymään muiden jättämiin jämiin.

Toisaalta, eipä tuo ole kauheasti valittanut.

22 kommenttia Kommentoi

Kommentit

4.5.2012 10:48

Mahtavaa ajatteluun kykenemättömyyttä. Ei tullut mieleen, että sitä voi olla kolmisin, nelisin jne... ? Oikeastaan asia ei kuulu meille ollenkaan ja on vähän pölhöä, että moista tongitaan julkisesti. Mitään laitonta tai haittaa ei asiaan liity.

4.5.2012 11:43

Nimim. Seppoeikka: "Mahtavaa ajatteluun kykenemättömyyttä. Ei tullut mieleen, että sitä voi olla kolmisin, nelisin jne... ? Oikeastaan asia ei kuulu meille ollenkaan ja on vähän pölhöä, että moista tongitaan julkisesti. Mitään laitonta tai haittaa ei asiaan liity."

Kuulemma se ns. "kaksinnaiminen", moniaviosuus on kiellettyä, joten sen toisen suhteen täytyy olla enemmänkin ns. epävirallista laatua. "Saunavuorojen" jakaminen ei taas ulkopuolisille kuulu millään tavoin.

Toivottavasti ei pääse myöskään syntymään minkäälaisia mustasukkaisuusongelmia. :) Ei liene vaaraa, jos ollaan tarpeeksi ns. vapaamielisiä, tai sitten voikin jossain vaiheessa syntyä, kun ihmisiä ne "vapaamielisetkin" taitanevat olla, kaikkine ihmisten piirteineen ja heikkouksineen.

5.5.2012 15:48

"Vapaamielistä" on monen mielestä kaikki omituisuus,luonnonmukaisuuden vastustaminen,
kunhan erottuu kaikista perinteisistä (ja hyviksi nähdyistä) arvoista!
Kyllä se meille kuuluu !! Täällä voi käydä lapsia lukemassa ja ihmettelemässä!!
Vanhemmmat joutuvat miettimään jo oman nuorison ongelmia (mielenterveys- yms.). kun väärä kammetaan suoraksi!
Pelkästä seksin nälästä ja jännityksen hakemisesta näen tuossA "moniukkotaloudessa"
kysymys! Rakkautta janonnevat kaikki, mutta ei sitä noin voi saada!!
Rakastamisen mahdottomuus!!!
Mitä sanotaan lapselle kun hän kysyy: "Kuka noista on mun isi?"
Sairasta, luonnotonta!
Ihmettelen suuresti, että K-U otti aiheen esiin!

Kunnioitetaan edes lasta opettamalla häntä oikeisiin, lämpimiin, terveisiin ihmissuhteisiin...
!

4.5.2012 21:39

Älä sinä satunnainen herrasmies ihmettele enää tämän maailman älyttömyyksiä näethän jo kuvastakin minkalaisesta homsantuusta puhutaan. Ei normaalisti ihminen tollasia haastatteluja anna. Eikä herrasmies näiden seuraan eksy. Honkkelille kelpaa mikä vaan, mutta herrasmies osaa valita. Katsokaapas herrasmies on aina herrasmies!

5.5.2012 08:40

"Herrasmiehet" ne ne vasta hommastuita hyväksikäyttävätkin!!

Hyväksikäyttäjät ovat yleensä yhteiskuntien yläkerrosta, kuten berlusconeja, kekkosia, kanervoita, clintoneita jne. jne.., heistä ei vain puhuta oikeilla nimillä eli ihmiskauppaa käyvinä riistäjinä, riettailijoina, pukkeina, vaan heitä puhutellaan arvonimillä.

On ISO ero HERRASMIEHELLÄ ja "herrasmiehellä"!

5.5.2012 12:58

Olet ihan oikeassa nykypäivänä tuskin herrasmiestä löytää, mutta kyllä niitäkin on vielä satunnaisesti. Joka tapauksessa herrasmies ei käytä näitä homsantuusia, niillä on korkeampitasoiset ladyt.

5.5.2012 19:09

Kuulepas sinä nimim. herrasmiehet ja herrasmiehet: Sinä et ole koskaan tavannutkaan herrasmiestä? Ei herrasmies tarkoita mitään yhteiskuntaluokkaa, vaan käytöstapoja! Nuo mainitsemasi herrat eivät mitään herrasmiehiä olekaan paitsi Kekkonen. Kuule ei Kekkosen "rakastajatar" ollut huithapeli homsantuu ja lentoemotkin olivat upeita. Eikä hän herrasmiehenä repostellut suhteitaan yleiseen käyttöön. Jopa Sylvikin hyväksyi Kekkosen ns. syrjähypyn! Pyrkiköön nykynuoretkin herrasmieheksi, honkkeleita on maailmassa liikaakin.

6.5.2012 10:50

Ai, että yläluokan huorien kanssa pelehtivä presidentti on herrasmies? Kysymys onkin siis vain syrjähyppujen LAADUSTA, ei määrästä?
Kukas tietää, miten paljon alaluokan ilonaisia Kekkosella oli Hallaman ja Slioorin lisäksi?
Kekkonen on ihan samassa sikasarjassa muiden diktaattoreiden kanssa, vaikka mitä muuta väittäisit!

5.5.2012 08:30

Saunavuoroista taistelu ja niiden käyttämättömänä pitäminen kuvastaa hyvin suomalaisten ja varsin vihtiläisten komeromaista itsekeskeisyyttä!!
Täällä ei kaverille jätetä, ei edes saunavuoroa, vaikkei sitä itse tarvittaiskaan.

Somero oli varsinainen komero, muttei Vihti ole sen parempi!!

5.5.2012 13:46

Jos ei rehellisyydestä lynkata: "Minä olen/yritän olla, herrasmies.
Olen Facebookiinkin perustanut "Herrasmiesklubin" - sinne vaan mukaan jos on tai tahtoisi olla herrasmies.
Tänään on huutava tarve todellisista gentlemanneista.

6.5.2012 10:59

Niin on. Herrasmiehiä on turha kaivella haudoista, ne ovat vain legendaa ja historiaa. Tänä päivänä olen yli kuusikymppisenä naisena avannut monta ovea parikymppisille pojankoltiaisille, jotka ovat rynnänneet hartiat luimussa edeltä avaamastami ovesta.

Ei tule oven avauksia nuorukaisten taholta, ei tule kiitoksia, eikä anteeksipyyntöjä tilanteissa, jotka niitä edellyttäisivät.

Täällä on varsin yrmeätä porukkaa muutenkin, niin nuoret kuin aikuisetkin. Käytöstavat ovat kaikilla todella hakusessa!
Täällä ollaan villissä LÄNNESSÄ, idässä ihmiset ovat ystävällisempiä ja sosiaalisempia!

6.5.2012 13:12

Missä idässä, Itäkeskuksessa Helsingissä, Itäsuomessa, vai peräti Venäjälläkö ne ystävälliset ja sosiaaliset ihmiset ovat??? Kuusamokin on idässä, mutta niin epäkohteliasta väkeä, kuin siellä en monessa paikassa ole tavannut!! Entä sitten Venäjällä huh saa pelätä tulevansa joka hetki ryöstetyksi. Itäkeskus Helsingissä en ole liikkunut siellä, kuin autolla ohi ei kokemusta, mutta kuulopuheiden mukaan en sanoisi heitäkään kovin ystävällisiksi? Vaiko ihan Japaniin asti pitää mennä? Noh kyyyllä ja eeei, jos teeskentely on ystävällisyyttä.

6.5.2012 13:32

Olen Savosta kotoisin, asunut mm.Vietnamin Hanoissa ja kaikista kokemistani paikoista Länsi-Uudellamaalla on tylyintä porukkaa, mihin olen törmännyt.

Jos jokusen kerran olen Nummelassa kohdannut IHMISEN, hän on ollut Savosta tai Karjalasta kotoisin.

Vihti ei lähde minusta - minä lähden Vihdistä heti kun saan asunnon myytyä!

6.5.2012 15:38

No savostahan ne oikeet immeiset on. Kekkonenkin oli sieltä ja Lipponen, mutta Kekkonen ei sanonut kansalle että: PÖÖ! Mietin miksi ei ole meillä ollut karjalaista presidenttiä, johtuikohan siitä, kun tuo Otto-Ville meni sitä Terijoen hallitusta perustamaan. Pilasi karjalaisten maineen kö. ainakin ihanan loma paratiisin Terijoen upeat kylpylärannat.

19.8.2012 09:58

"Olen Savosta kotoisin, asunut mm.Vietnamin Hanoissa ja kaikista kokemistani paikoista Länsi-Uudellamaalla on tylyintä porukkaa, mihin olen törmännyt."

Käy Pooooohoooojanmaalla... sitä jumalanhylkäämää pers´silmää karmaisevampaa paikkaa ei ns. jordanvirran tällä puolella ole.

19.8.2012 11:31

Totta. Vihdissä ja Lohjalla on niiin tylyä, itseriittoista ja kateellista porukkaa ettei pahemmasta väliä. Karjaalta länteen taas ihan mukavia ihmisiä, liekö syynä ruotsinkielinen enemmistö sielläpäin joka osaa ottaa toisiakin huomioon?

6.5.2012 20:43

Mikä ihme tämä satunnainen herrasmies oikein on?? Kaikenmaailman turhanpäivästä ihmettelyä. Ketä kiinnostaa jonkun toisen asumisjärjestelyt. Haloo.

19.8.2012 01:37

Samaa asiaa kaikki kuitenkin ajavat takaa (tai edestä), eikä se ole kiinni asemasta, nimestä, tittelistä, moraalista tms. päälleliimatuista lisukkeista. Kysymys on ihmisen (tietysti muidenkin eläinlajien) lisääntymisvietistä, joka on niin voimakas, että meitä on pian 7 miljardia, vaikka toisesta päästä harvennetaan.

19.8.2012 06:11

Kekkosen naisjutuista aina vaan. Kumma kun pitää noin kaukaa hakea, että
löytyy presidenteistä tällaista juttua. Ei vaan jotenkin tulisi mieleen että Mauni
tai Mara puhumattakaan Pentistä. Jostain syystä. Ennen oli miehet rautaa.

27.8.2012 13:45

Eikö tässä keskustelussa ollut kyse taloyhtiöiden saunavuoroista?

Ilmeisesti on monenlaista taloyhtiötä. Minä pelkään, että meillä koko saunominen loppuu, kun ihmiset pikkuhiljaa lopettelevat vuorojaan. Hyviä perjantai- ja lauantaivuoroja on saatavilla, ei niistä tarvitse taistella. Toki ihmisiä tulee ja menee, muuttoja tapahtuu. Mutta ne jotka lopettavat muuten vain: ovatko he lakanneet peseytymästä?

27.8.2012 14:52

Jospa he ovat veden säästäjiä ja peseytyvät vain sateessa?

27.8.2012 16:52

"Saunavuorot tulivat mieleeni luettuani jutun naisesta, joka asuu kahden miehen kanssa ja tapailee siinä sivussa vielä poikaystävääkin."
Kyseessä ovat ilmeisesti biseksuaaliset miehet.
Mutta on mielenkiintoinen kysymys, kuka on lapsen isä. Joku noista kolmesta miehestä luultavasti. Mutta kyseessä voi olla myös käkimies.

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.