Puheenaihe

Ruokaostokset netissä kasvussa – Lohikin kelpaa jo verkkokaupan asiakkaalle

Ruoan verkkokauppa on kasvussa, ja K-ryhmä laajentaa nyt kuljetuspalveluitaan.

Arkistokuva

Ruoan verkkokauppa laajenee K-ryhmässä. Apuna laajenemisessa on ryhmän oma kuljetuspalvelu, jonka toiminta levittäytyy kevään aikana pääkaupunkiseudulta Keravalle, Turkuun, Tampereelle ja Ouluun.

Palvelu täydentää nykyisiä kotiinkuljetuspalveluita, joita osa K-ruokakaupoista tarjoaa omatoimisesti.

Ruoan verkkokauppa on K-ryhmässä uudistettu ja siirretty osaksi k-ruoka.fi-sivustoa ja -mobiilisovellusta.

– Ruoan verkkokaupan esteeksi on perinteisesti nähty suppea valikoima ja tuotteiden laadun epävarmuus, kun tuotetta ei pääse itse valitsemaan, K-ryhmän kaupan palveluiden johtaja Jani Karotie mainitsee.

– Verkkokaupan ostetuimmat tuotteet ovat nykyään hedelmiä ja vihanneksia, jopa lohta, joten näistä ongelmista on selvästi päästy.

Kasvulle on ruoan verkkokaupassa Karotien mukaan hyvin varaa.

Tyypillisin asiakas ruoan verkkokaupassa on lapsiperhe, joiden osuus asiakkaista on 75 prosenttia.

Verkkokaupassa asioivat myös vaativammat asiakkaat, jotka ostavat paljon tuoretuotteita ja panostavat laatuun.

Keskiostosverkossa on viisinkertainen kivijalkakaupan keskiostokseen verrattuna.

Verkkopalvelua tarjoaa tällä hetkellä 90 K-ruokakauppaa joko kotiinkuljetus- tai tilaa ja nouda -mallilla.

Palvelua tarjoavien kauppojen määrä kasvaa tänä vuonna Karotien arvion mukaan noin 140:een.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

K-ryhmä aloitti ruoan verkkokaupan Kiinassa – Pirkka-tuotteet marssivat nyt Aasiaan29.9.2017 09.19
Uusi verkkokauppa vähentää nyt ruokahävikkiä Suomessa – "Vuodessa pelastuu 700 000 kiloa ruokaa"29.8.2017 09.06

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu