Makumaailma

Uusi hampurilaisketju ja kansainvälisille markkinoille kehitetty pizzeria avaavat ydinkeskustassa – "Iltaisin toimii baarina"

Havainnekuva Helsingin keskustan kauppakeskus City Centeriin aukeavasta No Pizza -ravintolasta. Social Burgerjoint tulee viereen.

_

Kotipizza Group avaa uudet No Pizza ja Social Burgerjoint -ravintolansa kauppakeskus City Centeriin kesäkuussa.

– Ravintolat sijaitsevat vierekkäin toisessa kerroksessa, niistä on näkymät Helsingin päärautatieaseman suuntaan. Molempia ravintoloita rakennetaan ja kalustetaan parhaillaan. Samassa tilassa sijaitsi aiemmin Sports Academy -ravintola, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen kertoo.

No Pizza -ravintolakonsepti on suunnattu kansainvälisille markkinoille, City Centeriin aukeava No Pizza tulee olemaan ainoa kyseisen konseptin mukainen ravintola Suomessa.

– No Pizza -konseptin pohjana ovat sourdough-taikinasta tehty pizzapohja, vastuullisesti tuotetut, korkealaatuiset raaka-aineet, selkeä visuaalinen ilme sekä perinteisistä ketjuravintoloista poikkeava ravintolaympäristö. Syksyllä katsomme, mihin Pohjoismaissa avaamme No Pizza -ravintoloita.

Pizzat paistetaan korkealämpöuunissa ja moni täytteistä lisätään paiston jälkeen asiakkaan edessä tiskillä. Ravintolassa on anniskeluoikeudet ja iltaisin se toimii myös baarina.

Burgerimarkkinassa on tapahtumassa iso muutos."

– Kyseessä on uusi tulkinta pizzasta ja pizzaravintolasta. Helsinkiläiset ja täällä vierailevat matkailijat ovat vaativia ravintola-asiakkaita, joten tämä on erinomainen paikka testata uutta konseptia, Tervanen jatkaa.

Kotipizza osti Sörnäisissä sijaitsevan Social Burgerjoint -hampurilaisravintolan marraskuussa 2017 ja sen pohjalta yhtiö kehittää nyt uutta valtakunnallista hampurilaisketjua.

Burgerjoint -ravintola avataan syyskuussa Kalasataman kauppakeskus Rediin, neljäskin on jo suunnitteilla.

– Burgerimarkkinassa on tapahtumassa iso muutos. Me uskomme, että varsinkin milleniaalit siirtyvät vanhojen old school -burgeribrändien parista uusien burgeriketjujen asiakkaiksi.

Uudenlaisia ketjuja suomessa ovat esimerkiksi Akseli Herlevin Naughty BRGR sekä Friends & Brgrs.

– Myös muualla Euroopassa ja Yhdysvalloissa on ollut havaittavissa sitä, että asiakaskuntaa siirtyy parempia ja toisaalta myös kalliimpia burgereita tarjoavien ravintoloiden suuntaan, Tervanen toteaa.

Kotipizza kehittelee myös uutta Tasty Market -lounasravintolakonseptia.

– Lounaiden osuus ulkona syödystä ruuasta on valtavan merkittävä. Tasty Marketeissa voi olla Kotipizzan jo olemassa olevia ravintolabrändejä ja kehitämme niihin myös uusia brändejä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Kiistely ananaksesta jatkuu – Helsinki ja Turku eri mieltä pizzan suosikkitäytteestä2.4.2018 19.00
"En voi edes vertailla roomalaista ja napolilaista pizzaa keskenään" – Uusi pizzeria Helsinkiin15.3.2018 12.10
Burger Kingit ja Wayne’s Coffeet Suomeen tuonut yrittäjä ottaa uuden haasteen – ”Laadukkaan hampurilaisen kysyntä kasvussa”21.3.2018 13.46

Etusivulla nyt

Uusimmat: Makumaailma

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu