Puheenaihe

Mediatalo Keskisuomalainen teki jälleen yrityskaupat – osti nyt tutkimusyhtiön

Vesa-Pekka Kangaskorpi johtaa Keskisuomalainen-konsernia.

Keskisuomalainen

Keskisuomalainen Oyj on ostanut markkina- ja mielipidetutkimuksia tekevän IROResearch Oy:n. Kauppa allekirjoitettiin keskiviikkona.

IROResearch Oy:n liikevaihto oli viime vuonna 3,5 miljoonaa euroa. Vuonna 1990 perustettu yritys työllistää vajaat sata henkilöä, joista 21 on kokoaikaisia.

– Yrityskauppa tuo merkittävän lisän Keskisuomalainen-konsernin liiketoimintaan. Tarkoituksenamme on viedä tutkimustoimintamme ja IROResearch Oy seuraavalle tasolle, toteaa Keskisuomalainen Oyj:n konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Keskisuomalainen-konsernissa on jo entuudestaan muun muassa vaaligallupeita ja markkinatutkimuksia tekevä tutkimusyhtiö Tietoykkönen Oy.

– Kasvamme perinteisen printtiliiketoiminnan lisäksi synergisille toimialoille, erityisesti haemme kasvua digitaalisesta liiketoiminnasta, Kangaskorpi sanoo.

IROResearch Oy toteutti yli 500 tutkimusprojektia. Toimitusjohtaja Markku Martikaisen mukaan valtaosa projekteista oli yritysten markkinoinnin päätöksentekoa tukevia tutkimuksia. Martikaisen mukaan kauppa kasvattaa tutkimusyhtiö IROResearchin mahdollisuuksia kasvattaa liiketoimintaa.

– Tutkimme markkinoita ja mielipiteitä sekä analysoimme näitä. Asiakkaamme tekevät isojakin suunnanmuutoksia tutkitun tiedon perusteella, Martikainen sanoo.

Kesäkuussa Keskisuomalainen Oyj solmi aiesopimuksen joukkoliikenteen digitaalisia mainosmediaratkaisuja tuottavan Neonmedia Oy:n osake-enemmistön ostamisesta.

Etelä-Suomen Median lehdet ovat osa Mediatalo Keskisuomalaista.

Kirjoittaja: Eriikka Hienola

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu