Puheenaihe

"Yhdenvertaiset mahdollisuudet asioiden hoitamiseen" – Pankin uusi verkkopankkipalvelu on suunnattu toimintarajoitteisille

OP suuntaa uuden pankkipalvelun toimintarajoitteisille.

Sirpa Repo

OP on lanseerannut uuden verkossa toimivan pankkipalvelun, jonka tarkoitus on auttaa toimintarajoitteisia ihmisiä käyttämään verkkopankkia.

Palvelun on tarkoitus olla pelkistetty ja siksi helppokäyttöinen. Saavutettava-niminen palvelu on suunnattu asiakkaille, joilla on esimerkiksi näkö- ja kuulorajoitteita, motorisia haasteita tai muita toimintarajoitteita. Se sopii myös iäkkäiden ja helposti käytettävää palvelua haluavien asiakkaiden käyttöön.

– Verkossa asioiminen on nyky-yhteiskunnassa lähes väistämätöntä, mutta se voi olla haaste monille iäkkäämmille asiakkaille sekä käyttäjille, joilla on erityistarpeita. Haluamme helpottaa asiakkaidemme arkea ja varmistaa, että kaikilla asiakkaillamme on yhdenvertaiset mahdollisuudet pankkiasioiden hoitamiseen myös digitaalisissa kanavissa, kertoo OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio.

Palvelussa voi hoitaa päivittäisiä raha-asioita, tilien hallintaa sekä käyttää maksamisen palveluja. Palvelu toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, ja se sopii myös esimerkiksi selkokielistä verkkoasiointia toivovien käyttöön.

Verkkopalvelua voi käyttää näppäimistön avulla ilman hiirtä, ja se on optimoitu esimerkiksi näkövammaisten apuvälineitä ja ruudunlukulaitteita varten.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirjeemme

Saat joka päivä klo 14 sähköpostiisi koosteen päivän kiinnostavimmista jutuista!

Tilaa tästä

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu