Makumaailma

Suomalainen ginipullo ja -etiketti niittävät mainetta maailmalla – "Nyt nousee mustikka"

Tämä suomalainen ginipullo ja sen etiketin muotoilu ovat saaneet kovassa kansainvälisessä kilpailussa kultamitalin. Sitä ei kuitenkaan myydä Suomessa, kertoo Talouselämä.

Arctic Blue Gin

Arctic Blue Ginin muotoilu on voittanut kultamitalin kansainvälisessä International Wine & Spirit Competition -brändikilpailussa. Käsityöginin suomalaisuutta hehkuvan etiketin on suunnitellut Luova Työmaa.

Suomalaisen laatutisleen menestystarina saa jatkoa. Viime keväänä maailman parhaaksi giniksi valitun Arctic Blue Ginin etiketti ja pullo saavuttivat tällä kertaa kultamitalin kansainvälisesti arvostetussa International Wine & Spirit Competition -kilpailussa.

Käsityönä valmistetun ginin etiketti, typografia ja muotoilu saivat kultaa maininnalla Spirits Artwork and Bottle Design Gold Outstanding 2018.

– Kultamitali on loistava osoitus, kuinka suomalaista muotoilua arvostetaan kansainvälisesti juomien maailmassa. Etiketti on tärkeä osa Arctic Blue Ginin tuotekokonaisuutta, kertoo Arctic Blue Ginin brändijohtaja Mikko Spoof tiedotteessa.

– Ainutlaatuinen suomalainen luonto ja sen tarjoamat aidot raaka-aineet muodostavat arvoperustan, joka välittyy tuotteen ulkoasussa. Etiketti ja pullo heijastavat brändin korkeaa laatua ja arvoja. Suomalainen mustikka nousee kokonaisuudessa edukseen puhtaan valkoiselta pohjalta, Spoof perustelee. 

Ilomantsissa Pohjois-Karjalassa valmistettava Arctic Blue Gin palkittiin alkuvuodesta maailman parhaana gininä eli Spirit of the Year -palkinnolla kansainvälisessä World Spirits Awards -kilpailussa. Se sai myös Double Gold -luokituksen.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Makumaailma

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu