Puheenaihe

”Huoliteltu rouva” jymäytti yrittäjää, joka varoittaa nyt kollegoitaan – "10 vuotta olen näitä hommia tehnyt, eikä ole koskaan käynyt vastaavaa"

Kuvan koira ei liity tapaukseen.

Arkisto/ Riitta Ketola

Luottamus asiakkaaseen on palveluammateissa kaikki kaikessa. Järvenpään keskustassa koiratrimmaamo Al Animalia pyörittävällä Pirjo Yökankaalla tuo usko horjahti maaliskuussa.

Salonkiin saapui Yökankaan mukaan huoliteltu ja hyvin käyttäytyvä rouva pikkukoiransa kanssa. Koiran trimmaaminen vei puolitoista tuntia, joka on normaali aika karvaturrin edustuskuntoon saattamiseen.

Maksun koittaessa asiakas kertoi, ettei hänen palkkansa ole saapunut vielä tilille ja ehdotti, että voisi maksaa myöhemmin tilisiirrolla.

Alkuperäinen suunnitelma maksusta iltapäivän aikana ei kuitenkaan toteutunut. Ei ole toteutunut tähän päivään mennessäkään.

Alkuun rouva vastasi auliisti tekstiviesteihin pahoitellakseen viivettä, mutta puhelin on pysynyt hiljaisena jo hetken aikaa.

Yökangas tiedostaa tulleensa huijatuksi.

Ei ole koskaan käynyt vastaavaa."

– 10 vuotta olen näitä hommia tehnyt, eikä ole koskaan käynyt vastaavaa. Minulla on ihana asiakaskunta, johon on voinut luottaa, Yökangas sanoo Keski-Uusimaa-lehdelle.

Trimmaajien keskusteluryhmässä asiasta kertonut Yökangas sai kuulla, ettei ole ainoa laatuaan. Samainen on tehnyt ”oharit” myös Espoossa vuotta aiemmin.

Yökangas oli asian tiimoilta yhteydessä poliisiin, josta ilmoitettiin, että maksamatta jättäminen ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä, ellei ole näyttöä, että teko olisi suunniteltu.

– Hän on nyt velkasuhteessa minuun, joka ei ole rikos, Yökangas puuskahtaa K-U:lle.

Myös perintäyrityksestä näytettiin punaista valoa, sillä trimmauksesta ei tehty laskua.

– Minulla oli aiemmin normaalia asiakasrekisteri, mutta uuden tietosuojalain vuoksi kerään siihen nykyään vain asiakkaan nimen ja asuinkaupungin. Osoitteita en enää kerää, ja perintäfirma tarvitsisi myös sen.

Asiakkaan oletettu nimi on tiedossa, mutta hänen osoitteensa on salainen.

Yökangas on edelleen tuohtunut tapauksesta. Hän kertoo kuitenkin luottavansa yhä asiakkaisiinsa.

– Kyllä minulla luotto pysyy, mutta tämä sylettää ja nakertaa uskoa ihmisiin. Miehen mitta on mielestäni se, että pitää sanoistaan kiinni.

Asiasta uutisoi ensin Keski-Uusimaa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu