Puheenaihe

Hanna toi Suomeen Britney Spearsin hehkuttaman apuvälineen – nakujooga pakkasessa villitsi lopullisesti

Hanna Hertell.

Katri Haavisto Photography

Vuonna 2014 lähinnä siihen asti kuntosalilla käynyt Hanna Hertell tutustui joogaan.

Siitä lähti intohimo, joka kulminoitui kaksi vuotta myöhemmin hänen tuotuaan yhteistyökumppaninsa kanssa ensimmäisenä Suomen markkinoille joogapyörän. Apuvälineen, jolla aloittelijakin pystyi toteuttamaan hiukan hankalampiakin joogaliikkeitä.

– Se lähti tosi nopeasti liikkelle. Maailmalla se oli jo tuttu juttu ja esimerkiksi Britney Spears oli sitä hehkuttanut. Suomessa sitä ei kuitenkaan ollut. Saimme New Yorkista sen kehittäjältä ohjeet sen käyttöön ja tilasimme niitä ison kontillisen, Hertell muistelee.

Ensimmäinen erä myytiin nopeasti ja kysyntä on sen jälkeen naisen lanseeraaman Lumi Yoga Wheelin kysyntä on ollut tasaista.

– Me olimme vähän edellä aikaamme. Nykyään joogapyöriä myyvät Suomessa muutkin, mutta me olemme ainoat, joilta saa samalla ohjelman sen käyttöön.

Menestyksen myötä Hertell on päässyt syventymään myös omaan joogaharrastukseensa.

– Jooga vaikutti minuun tosi nopeasti. Aluksi vaikutti, että en taipuisi mihinkään, mutta kun teki liikkeitä tunnollisesti ja säännöllisesti, pikkuhiljaa sitä huomasi kuinka selkä alkoi yhtäkkiä taipua.

– Tämähän on siitä loistava muoto, että voit tehdä sitä vaikka joka ilta 10 minuuttia televisiota katsellessa ja saat tuloksia. Moni ei jaksa mennä aina salille, mutta tämän voi tehdä helposti. Kehonhuolto on tosi tärkeä osa kokonaista hyvinvointia.

Joogasta tuli nopeasti myös iso osa Hertellin sosiaalista mediaa. Hänet tunnetaan Instagramissa nimellä Arctic Yoga Girl ja hän jakaa yli 30 000 seuraajalleen kuvia joogasta ja elämästään.

Naisen mukaan puhutuimpia kuvia ovat taiteelliset joogakuvat, joissa Hertell saattaa joogata täysin ilman vaatteita vaikkapa lumihangessa.

– Näin Instagramissa Nude Yoga Girlin tilin, missä hän joogaa alasti. Ne kuvat olivat kuitenkin aina jostain aurinkoisista ja lämpimistä paikoista. Ajattelin sitten näyttää vähän suomalaista menoa ja tehdä saman keskellä lumihankea, Hertell nauraa.

– Ne kuvat saavat aika usein huomiota myös ulkomailta ja kommentteja tulee englanniksi. Niitä on kiva tehdä.

Somella oli iso rooli myös joogapyöräyrityksen markkinoinnissa.

– Sillä oli tosi iso vaikutus. Sitä kautta sana niistä levisi ja kysyntä kasvoi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat

Uusimmat

Uusimmat: Urheilu