Päivittäistavarakaupan markkinajohtaja S-ryhmä lopettaa halpuuttamisen markkinoinnissa, kertoo Maaseudun Tulevaisuus.
Tuhansia ruokakaupan tuotteita halpuutettiin viidettä vuotta jatkuneissa kampanjoissa. Enää keinoa ei mainonnassa käytetä.
– Halpuutuksen uutuudenviehätys on ehkä vähentynyt, ja jatkossa se ei ole enää markkinoinnin aktiivisena kärkenä. Siirrämme fokusta tarjonnan, valikoiman, puolelle, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä sanoo Maaseudun Tulevaisuuden haastattelussa.
Kampanjaa arvosteltiin julkisuudessa siitä, että se käytti hyväkseen jo muutenkin vuonna 2014 laskuun kääntynyttä ruuan hintakehitystä ja toisaalta myös jo halventuneita tuottajahintoja.
MT:n mukaan tuottajia sapetti, että halpuutuksen kärkeen otettiin arvokkaita brändejä.
Samalla juopa tuottajien ja kaupan välillä syveni. Maaseudun Tulevaisuus kysyikin Heikkilältä, oliko viiden vuoden hanke sen arvoista, kaduttaako häntä?
– Kampanja oli onnistunut ja osuustoiminnan ja asiakasomistajuuden mukainen. Ykkösnyrkkimme Prisma pärjää nyt Lidlin kanssa hintakilpailussa, ja meiltä saa vielä bonukset päälle, Heikkilä vastaa.
Heikkilä vakuuttaa, että S-ryhmä hakee hintakilpailukykyä jatkossakin.
– Se ei kato minnekään.
Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.