Mistä tänään puhutaan?
Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.
Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.
Entisenä aluetieteilijänä, nykyisin eläkkeellä, en malta olla puuttumatta kuumaan aiheeseen, "Kruunusiltahankkeeseen”.
Kaiken takana on tietysti raha (ja politiikka). Kuten Helsingin Uutisten pääkirjoituksessa (HU 12.6.) todettiin, Helsingin monet muut kuluerät ovat nappikauppaa, kun siltahanke lohkaisee jättiosan budjetista eli pian lähes miljardin.
Voisi kuvitella, että sillan, raitiotien, yms. liikennejärjestelyjen kustannusten määrällä voisi tehdä muita parannuksia kaupungin toimiin ja viihtyvyyteen. Ja säästää asukkaita veronkorotuksilta.
Niin kauniita kuin sillat ovatkin, vaihtoehtojakin on, kuten lauttayhteydet tieyhteyksien lisänä. Esimerkiksi Suomenlinnan lautta toimii mainiosti, vaikka tieyhteyttä ei ole lainkaan. Lautalla voivat kulkea henkilöt, pyörät, ja mahdollisesti autojakin.
Rakentaminen Laajasalossa tuo joka tapauksessa vaatimuksia uusiin liikennejärjestelyihin.
Koska en itse saa aikaiseksi selvitystä vaihtoehtoisista vesi- ja maaliikennejärjestelyistä, toivon että Helsingin kaupunkisuunnittelussa mietitään toteutettavaksi järkevämpiä vaihtoehtoja kuin ennätyspitkää kaupunkisiltaa.
Riitta-Leena Vartia, FM, eläkkeellä
Siltarahoilla saisi kaikille Kruunuvuorenrannan asukkaille HSL-liput 54 vuodeksi
Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.
Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.