MT: S-ryhmä lopettaa halpuuttamisen mainostamisen – "Prisma pärjää nyt Lidlin kanssa hintakisassa"

Klaus Nurmi

Päivittäistavarakaupan markkinajohtaja S-ryhmä lopettaa halpuuttamisen markkinoinnissa, kertoo Maaseudun Tulevaisuus

Tuhansia ruokakaupan tuotteita halpuutettiin viidettä vuotta jatkuneissa kampanjoissa. Enää keinoa ei mainonnassa käytetä.

– Halpuutuksen uutuudenviehätys on ehkä vähentynyt, ja jatkossa se ei ole enää markkinoinnin aktiivisena kärkenä. Siirrämme fokusta tarjonnan, valikoiman, puolelle, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä sanoo Maaseudun Tulevaisuuden haastattelussa.

Kampanjaa arvosteltiin julkisuudessa siitä, että se käytti hyväkseen jo muutenkin vuonna 2014 laskuun kääntynyttä ruuan hintakehitystä ja toisaalta myös jo halventuneita tuottajahintoja.

MT:n mukaan tuottajia sapetti, että halpuutuksen kärkeen otettiin arvokkaita brändejä.

Samalla juopa tuottajien ja kaupan välillä syveni. Maaseudun Tulevaisuus kysyikin Heikkilältä, oliko viiden vuoden hanke sen arvoista, kaduttaako häntä?

– Kampanja oli onnistunut ja osuustoiminnan ja asiakasomistajuuden mukainen. Ykkösnyrkkimme Prisma pärjää nyt Lidlin kanssa hintakilpailussa, ja meiltä saa vielä bonukset päälle, Heikkilä vastaa.

Heikkilä vakuuttaa, että S-ryhmä hakee hintakilpailukykyä jatkossakin.

– Se ei kato minnekään.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.