Tältä se nyt näyttää – S-ryhmä pani Stockan Herkut uusiksi: "Kauppahallin, ravintolan ja herkkukaupan yhdistelmä"

Kaisa Paastela

Helsingin keskustan Stockmann Herkku on läpikäynyt remontin ja muutoksen ja on nyt Food Market Herkku. Suomen ensimmäinen Food Market on S-ryhmän mukaan ruoanrakastajan paikka. Herkun Suomen liiketoiminta siirtyi S-ryhmän osuuskaupoille viime vuodenvaihteessa.

Valikoimat ja hintataso ovat uusiutuneet myös muissa pääkaupunkiseudun Herkuissa sekä Turussa ja Tampereella. Isommat remontit muissa yksiköissä ovat edessä myöhemmin.

– Viime kevään aikana kävimme satoja ja satoja keskusteluita Herkun asiakkaiden ja henkilökunnan kanssa. Alkoi hahmottua kuva siitä, mitä halutaan lisää, mitä vähemmän ja mitä ei ehkä tarvita ollenkaan, kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta toteaa.

Uudistukset on tehty ensiksi Helsingin keskustan Stockmannilla. Itäkeskuksen, Jumbon ja Tapiolan Foodmarket Herkut avataan myöhemmin. Kuva: Lari Lappalainen.

Tarjolla on Levain 3 -juurileipää, vaihtuvan huippukokin suunnittelemia Chefs-in-Season -valmisruokia, raakakypsytettyä Dry Aged -lihaa, Fresh Barin antimia, tapasbaari ja juustotiski. Ensimmäisenä ja ainoana Suomessa tämä kaikki löytyvät nyt samasta osoitteesta.

– Työ on vasta alussa. Jatkamme Food Marketin kehittämistä asiakkaiden kanssa, Food Market -konseptia räätälöinyt valikoimajohtaja Antti Oksa S-ryhmän vähittäiskaupasta jatkaa.

Ruoka on yhä enemmän myös muuta kuin makunautintoja. Se on intohimoa, itseilmaisua ja vastuullisia valintoja. Ruoka heijastelee arvomaailmojen muutoksia.

– Minut uusi Herkku imaisee erilaiseen, rentoon ja ainutlaatuiseen maailmaansa kerta toisensa jälkeen. Yllätyn itsekin niistä rouheista yksityiskohdista, jotka nyt ovat muuttuneet suunnitelmista todeksi, keskustan Herkun Food Market Manager Milli Teivaala pohtii.

– Food Market tarkoittaa tunnelmaa, tyyliä, tuotteita ja tapoja, Milli Teivaala kiteyttää.

Uudistettu Foodmarket Herkku. Kuva: Lari Lappalainen

Herkun liiketoiminta on ollut tappiollista. Noin puolet tappiosta on syntynyt ruokahävikistä. Herkun hävikkiluvut ovat olleet tasolla, joka yksinkertaisesti ei ole vastuullista.

– Tarvitaan hävikkijarruja. S-ryhmän logistiikka- ja analytiikkakyky ratkaisevat ongelmaa. Yhtenä toimenpiteenä tuomme Herkkuihin Zero waste -alennuskäytännön tuotteille, joiden viimeinen käyttöhetki lähestyy, kertoo Milli Teivaala.

Food Market Herkku on S-ryhmän mykaan nyt elämyksellinen yhdistelmä kauppahallia, herkkukauppaa, ravintolaa ja kahvilaa, jossa ruoan rakastajat viihtyvät ja inspiroituvat.

– Ruoka on makunautintoja. Se on Herkun Bistron kaupungin paras kalakeitto á la Vottonen, roomalainen Herkussa paistettu levypizza, Cafe & Chocon baristan ammattitaidolla tekemä cappuccino. Tätä kaikkea varten Food Market Herkku on, Antti Oksa maalailee.

Juttua muokattu kello 13.57: korjattu kuvien ottaneen valokuvaajanetunimi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut