Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Helsinkiläisyritys aikoo tehdä rikkaruohoista vientituotteen – "Kiinnostava brändäys on puuttunut täysin"

Tavallisista pihamaan rikkaruohoista saadaan luksusvientituote, ainakin jos Helsinki Wildfoodsia ja Ruohonjuuri-ketjua on uskominen. Helsinkiläisyritys lanseeraa nokkospestonsa perjantaina Kampin Ruohonjuuressa.

Nettle pesto ja Forest salsa tulevat virallisesti kauppohin alkuvuodesta 2018. "Metsäinen salsa" sisältää muun muassa kuusenkerkkää ja tyrnimarjaa ja sitä voi käyttää vaihtoehtona markettien dippikastikkeille.

–Yhä useammat kuluttajat ovat huomanneet, että ruoka on yksi helpoimmista keinoista vaikuttaa niin omaan kuin ympäristönkin hyvinvointiin. Pohjoinen puhdas luontomme ja sen antimet ovat todellisia luksusvientituotteita, sanoo tiedotteessa Helsinki Wildfoodsin operatiivinen johtaja Roosa Heinilä

Helsinki Wildfoodsin tuotevalikoima koostuu helppokäyttöisistä ja puhtaista suomalaisen luonnon superruuista, kuten marjoista, sienistä, yrteistä ja vihanneksista.

Just add -tuotesarja koostuu kotimaisista kuivatuista yrtti-, vihannes-, marja- ja sienisekoituksista, joihin lisätään itse haluttu pohja. Esimerkiksi vegaaninen nokkospesto syntyy lisäämällä seokseen tilkka vettä ja kylmäpuristettua kasviöljyä.

Tuotetta voi valmistaa vain sen verran kuin kerralla tarvitsee, mikä vähentää ruokahävikkiä.

–Nokkonen on pullollaan ravintoaineita. Eläimet söisivät sen todennäköisesti sukupuuttoon, jos siinä ei olisi poltinkarvoja. Nokkosta kasvaa koko pohjoisella pallonpuoliskolla. Nokkosen maussa on kuitenkin suuria eroja riippuen kasvuympäristön puhtaudesta. Toivomme, että tuotteidemme avulla myös kansainväliset asiakkaamme voivat innostua villiruokaharrastuksesta ja luonnonsuojelusta, Heinilä kertoo.

Tammikuussa yritys lanseeraa tuoteperheeseen lisäksi koivua, nokkosta, villimarjoja ja kauraa sisältävän raakapuuron.

Rikkaruohotuotteet aloittavat tammikuussa maailmanvalloituksensa Tukholmasta, jonne Ruohonjuuri avaa uuden Happy Food Store -markettiketjun.

–Helsinki Wildfoods on vahvasti rakentamassa uuden sukupolven suomalaista ruokakulttuuria ja myös viemässä sitä maailmalle. Luonnontuotteidemme haasteena ovat tainneet olla sota-ajan traumat: villivihanneksia, pakurikääpää ja pettua on käytetty aikoinaan pula-ajan ravitsemuksena. Myös kiinnostava brändäys on puuttunut täysin, Helsinki Wildfoodsin toimitusjohtaja ja myyntipäällikkö Annika Hannus toteaa.

Helsinki Wildfoodsin oma verkkokauppa on avattu vastikään EU:n markkinoille.