Koronasta huolestuneiden ihmisten käyttäytymisessä tapahtui eilen äkillinen muutos – "Päivystysavun henkilökunta tekee ennennäkemätöntä yhteistyötä"

Yhteydenottojen määrät Uudenmaan Päivystysapuun ovat vähentyneet viime päivien ruuhkan jälkeen. Hus vetosi eilen, että päivystysapuun soitetaan vain kiireellisissä asioissa.

– Eiliset massiiviset ruuhkat saatiin purettua erinomaisesti. Tällä hetkellä puhelumäärät ovat selvästi maltillisemmat kuin edellisinä päivinä, sanoo Uudenmaan Päivystysavun palvelupäällikkö Hanna Vainio Helsingin Uutisille.

Ihmiset suhtautuvat pitkään jonotusaikaan Vainion mukaan ymmärtäväisesti.

– Vaikka korona selvästi haastaa meitä, olen huomannut että ihmiset tekevät tässä haastavassa tilanteessa ennennäkemätöntä yhteistyötä. Uudenmaan Päivystysavun henkilökunta ansaitsee erityiset kiitokset joustavuudesta. He tekevät loistavaa työtä ympäri vuorokauden.

Päivystysavussa kysytään paljon näytteenotosta.

– Pyydämme, että ihmiset tutustuisivat ennen yhteydenottoa Husin sivuilta löytyviin näytteenottokriteereihin Me noudatamme ohjauksissa näitä samoja kriteerejä. Ihmiset kysyvät paljon myös sairauslomakäytännöistä. Näissä asioissa kannattaa olla yhteydessä omaan työnantajaan ja sopia työstä poissaolosta yhdessä.

Maanantaina Uudenmaan Päivystysavussa avataan oma puheluvalikko koronatiedusteluja varten.

– Tällä tavoin pystymme palvelemaan entistäkin paremmin. Tätä varten olemme perehdyttäneet puhelintyöhön lisää ammattilaisia, Vainio kertoo.

Päivystysavun numero on 116 117.

Lisää aiheesta

Lue lisää aiheesta

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut