Suomalaiset pukeutuvat marketmuotiin – osan mielestä sopii jopa juhliin

K-ryhmän teettämän Marketmuoti 2020 -tutkimuksen mukaan marketeista ostetaan vaatteita useammin kuin tavarataloista, erikoisliikkeistä tai jopa verkkokaupoista. Noin 80 prosenttia suomalaisista ostaa marketeista vaatteita ainakin joskus. Lisäksi tutkimus osoittaa, että marketmuodilla on potentiaalia vahvistaa asemaansa myös virallisemmissa tilaisuuksissa, tiedottaa K-ryhmä.

Vaatteiden ostaminen marketista koetaan luontevaksi etenkin rennompiin yhteyksiin, mutta toistaiseksi vain joka toinen suomalainen uskoo marketmuodin sopivan myös työpaikalle. Noin joka neljännen mielestä marketmuoti sopii juhlaan.

– Suomalaisille marketit ovat varteenotettavia vaateostospaikkoja. Tutkimuksemme osoittaa, että suomalaiset arvostavat ostamisen helppoutta. Laadukkaita vaateostoksia halutaan tehdä vaivattomasti ruokaostosten lomassa, osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg sanoo tiedotteessa.

Tulosten perusteella vaatteiden kivijalkakauppa ainakin marketeissa elää ja voi hyvin, eikä vaatekaupassa verkkojättien valta olekaan niin vahva. Marketmuodin aseman voikin sanoa Suomessa olevan ainutlaatuinen: marketeista ostetaan vaatteita useammin kuin tavarataloista, erikoisliikkeistä tai jopa verkkokaupoista. Tutkimukseen vastanneiden mielestä marketmuoti on ennen kaikkea sopivan hintaista ja helppoa ostaa.

Lisää aiheesta

Lue lisää aiheesta

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut