Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Puuttuuko tietokone tai älypuhelin – Kallion digiasiointipiste auttaa

Kallion virastotaloon avataan digiasiointipiste niille kaupunkilaisille, joilla ei ole omaa tietokonetta tai älypuhelinta. Vastaava palvelu toimii lisäksi Kontulassa Kontupisteessä.

Tarve toiselle pisteelle on kasvanut koronakriisin siirrettyä useita palveluja pelkästään verkkoon ja samalla suljettua monia normaalitilanteessa käytössä olevia palvelupisteitä. Asiointipiste avautui perjantaina 15. toukokuuta.

Kallion asiakaskoneilla voi tarkistaa sähköpostit, täyttää lomakkeita, hakea tietoa, asioida verkossa sekä tarvittaessa skannata ja tulostaa. Asiakaskoneita on neljä ja niiden käyttöaika on 30 minuuttia kerrallaan, mikäli pisteessä on jonoa.

Paikalle voi saapua ilman ajanvarausta ja mahdollinen jonotus hoidetaan turvaetäisyydet huomioiden. Väliaikainen piste toimii siihen asti, jolloin kirjastojen asiakaskoneet ovat jälleen käytössä.

Asiointipisteessä saa tarvittaessa opastusta kaupungin digitiimiläisiltä ja kirjastojen henkilökunnalta. Myös Kontupisteessä on paikalla digitukihenkilö.

Turvallisuusnäkökulmat laitteiden ja käsien desinfioinnista sekä turvallisista etäisyyksistä alkaen on huomioitu.

Kallion digiasiointipiste (Kallion virastotalo, Toinen Linja 4 A) on avoinna arkisin kello 10–16.

Helsinkiläisten etädigitukeen palvelupyyntöjä otetaan vastaan kolmella tavalla: puhelimitse Helsinki-infon numerossa 09 310 11111 (ma–to klo 9–16, pe klo 10–15), chatissa osoitteessa Hel.fi tai Neuvonta.hel.fi sekä verkkolomakkeella osoitteessa Digituki.hel.fi.