IL: Tässä on korona-ajan todellinen hittituote – myynnissä kasvua viime vuonna 63 % ja vielä nyt tammikuussakin 45 prosenttia

Kuivahiiva on monen kotileipurin suosiossa. Koronavuonna sen kysyntä kasvoi rajusti. Arkisto/Katja Juurikko

Ruokakauppojen myynnissä erottui yksi jokapäiväinen tuote koronavuonna: kuivahiiva, jonka myynti kasvoi 63 prosenttia verrattuna viime vuoden tammikuuhun, ja vielä tämän vuoden tammikuussakin nousua oli 45 prosenttia. Asiasta kertoo Iltalehti.

Helsingin Uutiset kertoi viime keväänä, että koronahamstrauksessa kuivahiiva pääsi loppumaan useista kaupoista jopa viikoiksi. Helsingin keskustassa sijaitsevassa K-Marketissa kevään yllätyssuosikki olivat myös raskaustestit.

Iltalehden mukaan kuivahiivan menekki liittyy leivontabuumiin sekä myös pizzabuumiin, joka on siivittänyt pizzajauhojen suosion aivan uusiin sfääreihin.

Helsingin Uutiset kirjoitti kotikokkien pizzavillityksestä viime syyskuussa. Muun muassa kotikäyttöön myytyjen pizzauunien suosio on kasvanut. Hyvin kuumaksi lämpiävä erityisuuni paistaa monen mielestä sen oikeanlaisen pizzan.

HU:n haastattelema Mikko Valtonen kertoi harrastuksensa alkaneen, kun hän maistoi ystävänsä tekemää pizzaa, joka oli parempaa kuin Helsingin huippupizzerioissa.

– Halusin oppia tekemään itse samanlaista, Valtonen totesi syyskuussa.

Kommentoi

Mainos: Helsingin Uutiset

Pääkaupungin keskusta on edelleen the place to be – katso tästä ytimen tarjonta

| Päivitetty

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut