Diili-kisaaja Petri muistetaan sanaharkoista Helenan kanssa, mutta mitään mies ei kadu – Halloween-bulldogit naurattavat yhä: "Se oli hauskin katastrofi"

Markkinointi: Petri Matero osallistui tosi-tv-ohjelmaan lisätäkseen omaa tunnettavuuttaan.

Tosi-tv-ohjelma Diiliä katsoneet tietävät Petri Materon. Juuri se oli Materon tavoite. Marjo J. Rämö

Marjo Rämö

Petri Matero, 43, ojentaa käyntikorttinsa. Se on musta plektra, johon on painettu kaikki olennainen: Materockin nettisivujen osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Yrityksensä kautta Matero tekee markkinoinnin, myynnin ja brändien konsultointia.

Erikoisalakseen hän mainitsee muun muassa artistien brändäämisen.

Helsinkiläinen Aada, 20, on koukussa täyteaineisiin: "Seuraavaksi haluaisin ketun katseen" – nämä kaikki toimenpiteet hänelle on jo tehty

Brändin rakentamisesta oli kyse siinäkin, kun kajaanilaistaustainen mies lähetti hakupaperit tosi-tv-ohjema Diiliin.

– Ajattelin se on loistava tilaisuus rakentaa omaa brändiä, lisätä omaa tunnettavuutta ja solmia verkostoja.

Lisäksi hän näki ohjelman ainutlaatuisena mahdollisuutena heittäytyä aikuisten roolipeliin ja kokeilla, miten suoriutua erilaisista tehtävistä täysin vierailla aloilla, kuten smoothie-baarin pyörittäjänä.

Kyseinen markkinointikampanja Halloween-asuihin puettuine bulldoggeineen naurattaa edelleen.

Pöytään jäi joka kerta läntit hikoilevista käsistä.

– Se oli hauskin katastrofi.

Sedu Koskinen paljastaa lähteneensä mukaan uuteen hamppubisnekseen – miehellä miljoonavelat ulosotossa

Matero kertoo katsoneensa jokaisen jakson kotisohvaltaan.

Sieltä käsin tehtävät näyttävät helpommalta kuin kuvaustilanteessa, jossa painetta loivat aika ja yllätyksellisyys. Kameroiden läsnäolo unohtui välittömästi.

Katsojat muistavat sarjasta muun muassa Materon ja sisustusarkkitehdin Helenan väliset kärhämät. Siitä huolimatta nauhoille ei Materon mukaan ole tallentunut mitään, mikä olisi jäänyt kaduttamaan.

Matero on pärjännyt kisassa. Maanantaina nähdyssä jaksossa selvisi, että tapaninvainiolainen perheenisä on raivannut tiensä neljän kärkeen. Tulevista jaksoista hänellä ei ole lupa puhua.

Hän kuvailee jokaista pudotustilannetta kuumottavaksi, jossa nauravan kainuulaismiehen ei tarvinnut pokkaa pidellä.

– Valkoiseen pöytään jäi joka kerta läntit hikoilevista käsistä.

Mies otti töistä vapaata ja alkoi perustaa baareja ympäri Helsinkiä – kertoo kuinka eri kaupunginosien asiakkaat eroavat toisistaan

Markkinoinin ohella Matero tekee musiikkia omalla nimellään sekä yhtyeensä Petri Matero Groupin kanssa.

– Sellaista raskaampaa suomirockia ja soul-bluesia yhtyeen kanssa.

Rokkaavan business-miehen viimeisin viritys on Kallioon avattu kitarakauppa Tonefest Guitar Gallery.

Soitinmyymälältä näyttää myös oma koti. Olohuoneen seinillä on 20 omaa kitaraa. Kaikki kuulemma hyvässä käytössä.

Kuka?

Petri Matero

Markkinointi- ja mainosalan yrittäjä ja konsultti, asuu Tapaninvainiossa.

Muusikko ja levy-yhtiön omistaja.

Kitaraliikkeen osakas ja Kallio Tonefest -soitintapahtuman järjestäjä.

Pian alkavassa uutuussarjassa hankitaan lapsi tuntemattoman kanssa – Psykologi: "Ihmisillä on kummallisia käsityksiä siitä, mitä kumppanuusvanhemmuus on"

Taksia ajaneesta Otosta, 27, tuli internetin supertähti: "Seuraajien määrä nousi miljoonalla" – helsinkiläiset kaverukset lyövät rahoiksi täysin poskettomilla videoilla

Ahmedin ja Mohammedin bisneksen kaltaista ei tiettävästi ole toista Suomessa – Tällä hetkellä palvellaan vain miehiä: "Uusi työntekijä on haussa"

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut