Sähköbusseja ei Laajasaloon vievillä Kruunusilloilla tulla näkemään.
Kaupunkiympäristölautakunta käsitteli tiistaina Kruunusiltojen enimmäishinnan korottamista raitiotieosuuden osalta.
Risto Rautava (kok.) teki Laura Rissasen (kok.) kannattamana kokouksessa vastaehdotuksen, että selvitetään vuoden 2021 loppuun mennessä, minkälaisilla teknisillä ja toiminnallisilla ratkaisuilla sillalla voitaisiin mahdollistaa sähköbussi- ja taksiliikenne. Vastaehdotuksen puolesta äänestäneet lautakunnan kokoomusjäsenet jäivät vähemmistöön ja äänin 9–4 lautakunta päätti, että asiassa edetään alkuperäisen päätösehdotuksen mukaan.
Lopullisesti kustannusten nousun hyväksyy valtuusto. Kruunusilloista on viime aikoina esitetty hyvin erilaisia kustannusarvioita riippuen siitä, mitä kaikkea hankkeeseen lasketaan mukaan.
Kruunusillat rakennetaan ratikoille ja kevyelle liikenteelle. Myös hälytysajoneuvot voivat käyttää siltaa, mutta taksiliikennettä ei sallita edes öisin, kun raitiovaunut eivät liiku.
Kruunusillat-hankkeen siltaurakan eli Finkensillan ja Kruunuvuorensillan urakkakilpailutuksen on voittanut työyhteenliittymä Kruunusillat, jonka muodostavat Kreate Oy ja YIT Suomi Oy. Työt on tarkoitus aloittaa lokakuussa 2021.
Siltarahoilla saisi kaikille Kruunuvuorenrannan asukkaille HSL-liput 54 vuodeksi