Kauppakeskusten myynti- ja kävijämäärät kasvoivat vuonna 2021 viidellä prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna. Asia selviää Suomen Kauppakeskusyhdistyksen myynti- ja kävijäindeksistä.
– Kauppakeskuksissa iloittiin kuluttajien vahvasta halusta tulla ostoksille ja asioimaan. Olemme erityisen tyytyväisiä kahvila- ja ravintolasektorin ripeän palautumisen vuoksi, sillä se osoittaa näiden palveluiden olevan todella haluttuja ja kaivattuja asiakkaiden keskuudessa, sanoo Suomen Kauppakeskusyhdistys ry:n hallituksen puheenjohtaja Terhi Sell tiedotteessa.
Jopa pitkään vähentynyt muodin ja asusteiden myynti kasvoi runsaasti vuoden loppua kohden: loka-joulukuun myynti oli yli 15 prosenttia suurempi kuin vuonna 2020. Suurimmat, lähes 34 prosentin kasvuluvut, kirjattiin kahviloiden ja ravintoloiden myyntiin.