Päätoimittaja Kannala: Perinteisistä tuotenimistä loukkaantuminen on malliesimerkki suvaitsemattomuudesta

Tunnetut suomalaiset elintarvikevalmistajat ovat viime vuosina vaihtaneet tuotenimiä "sovinnaisimmiksi". Eskimo-puikko on nykyisin Pingviini-puikko ja Mustapekka-kerma pippurikerma.

Fazer kertoi kesällä 2020 harkitsevansa Geisha-suklaan nimen muuttamista.

Muutosta ei ole kuitenkaan tapahtunut.

– Fazer on toiminut täysin oikein, kun Geisha-nimeen ei ole koskettu, toteaa Helsingin Uutisten päätoimittaja Karri Kannala kolumnissaan.

Hänestä muiden yritysten kannattaisi ottaa makeisvalmistajasta mallia.

– Kovaankaan somehuutoon ei kannata heti ensiaallossa hätäillen reagoida, Kannala kirjoittaa.

– Perinteisistä tuotenimistä loukkaantuminen ja somessa vouhottaminen on malliesimerkki omasta mielestään suvaitsevaisen ihmisjoukon suvaitsemattomuudesta, kapeakatseisuudesta ja keskustelutaidon puutteesta.

Lue koko kirjoitus täältä.

Mainos: HotLips

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut