Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Päätoimittaja Kannala: Perinteisistä tuotenimistä loukkaantuminen on malliesimerkki suvaitsemattomuudesta

Tunnetut suomalaiset elintarvikevalmistajat ovat viime vuosina vaihtaneet tuotenimiä "sovinnaisimmiksi". Eskimo-puikko on nykyisin Pingviini-puikko ja Mustapekka-kerma pippurikerma.

Fazer kertoi kesällä 2020 harkitsevansa Geisha-suklaan nimen muuttamista.

Muutosta ei ole kuitenkaan tapahtunut.

– Fazer on toiminut täysin oikein, kun Geisha-nimeen ei ole koskettu, toteaa Helsingin Uutisten päätoimittaja Karri Kannala kolumnissaan.

Hänestä muiden yritysten kannattaisi ottaa makeisvalmistajasta mallia.

– Kovaankaan somehuutoon ei kannata heti ensiaallossa hätäillen reagoida, Kannala kirjoittaa.

– Perinteisistä tuotenimistä loukkaantuminen ja somessa vouhottaminen on malliesimerkki omasta mielestään suvaitsevaisen ihmisjoukon suvaitsemattomuudesta, kapeakatseisuudesta ja keskustelutaidon puutteesta.

Lue koko kirjoitus täältä.