Maskisuosituksesta luopuminen näkyy huulipunien ja sukkahousujen kysynnässä lähes räjähdysmäisesti, kertoo Tokmannin selvitys. Pahimpana pandemia-aikana huulipunien ja sukkahousujen myynnit romahtivat, kun ihmiset jäivät koteihinsa ja työkin hoitui monilla etänä.
Tokmannin oman datan mukaan huulipunien myynti nousi huhtikuussa 56 prosenttia viime vuoteen verrattuna heti, kun valtakunnallinen maskipakko kumottiin. Nyt meikkauksessa suositaan erityisesti kiiltoja mattapunien sijaan.
– Erityisesti huulipunien suosio on räjähtänyt. Pandemian jälkeen halutaan iloa ja kirkkautta. On paljon punaista, oranssia ja pinkkiä. Päiväkäyttöön voi valita hyaluronihappoa sisältävän kosteuttavan huulikiillon ja iltamenoihin runsaspigmenttisen huulipunan, vinkkaa Tokmannin ostaja Tiina Lipponen.
Toinen merkki siitä, että Tokmannin asiakkaat ovat lähteneet kodeistaan ja palanneet työpaikoille ja ravintoloihin, on sukkahousujen myynnin kasvu. Tokmannin sukkahousujen myynti nousi huhtikuussa peräti 84 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.
– Ylipäätään toukokuu on sukkahousujen kovin myyntisesonki loppukuun juhlien takia, kertoo Tokmannin pukeutumien ostaja Jaana Nousiainen.