Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Yhtä tuotetta ostettiin 17 kappaletta, toista 100 000 litraa – Yle: Näin paljon syötiin ja juotiin jääkiekon MM-kisoissa

Jääkiekon MM-kisojen tuotevalikoimaa Tampereella pidettiin monesta suusta kalliina, mutta ruokaa ja juomaa ostettiin silti. Tämä käy ilmi Ylen tekemästä jutusta, jonka mukaan olutta juotiin MM-kisojen aikaan peräti 100 000 litraa.

Finaalipelipäivänä Nokia-areenan ravintolatarjonnasta vastaava Noho myi syötävää ja juotavaa yhteensä 700 000 eurolla. Samaan tulokseen yhtiö päätyi kolmena päivänä.

– Markkinatalous määrittelee kysynnän ja tarjonnan. Jos 100 000 litraa olutta menee kaupaksi, hinta ei ole ollut myynnin esteenä. Käymme asiakkaiden palautteen läpi kuitenkin ennen uutta hinnoittelua, sanoo Nohon toimitusjohtaja Aku Vikström Ylelle.

Areenahampurilainen oli suosittu ruokatuote: sitä myytiin kahden viikon aikana 26 000 kappaletta. Toinenkin ääripää löytyy.

– Vegetuotteita, jotka ovat kovasti pinnalla ravintolatrendissä, myytiin yhteensä 17 kappaletta kisojen aikana.