Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lidl haastaa Prisman ilta-alen: lihatuotteisiin 50 prosentin "punalaput" jo aamulla – Helsinkiin avataan myös outlet-myymälä

Lidl avaa tämän viikon torstaina Itä-Pasilaan käyttötavaroiden outlet-myymälän. Siellä myydään alennuksella tuotteita, jotka ovat jääneet yli aiemmista kampanjoista. Valikoimaan ei kuulu lainkaan elintarvikkeita. Outlet tulee Ratapihantielle samaan tilaan, josta Lidl sulki myymälän marraskuun alussa.

Lidlin toinen outlet sijaitsee Espoo-Nöykkiön myymälän yhteydessä.

Tarjoushaukat ovat odottaneet jo pitkään, milloin Lidl ottaa käyttöön esimerkiksi Prismoista tutun 60 prosentin hävikkialennuksen. Lidl kertoo, että se laajentaa alennuskäytäntöään ensi viikolla: viimeisen myyntipäivän tuoretuotteita, kuten lihaa, juustoja ja leipiä aletaan myydä 50 prosentin alennuksella.

– Viimeisenä myyntipäivänä tuoretuotteet saavat jatkossa tutun punalapun rinnalle viherlapun. Viherlappu on merkki 50 prosentin alennuksesta, jonka avulla voidaan tehostaa ruoan myyntiä hävikkiin päätymisen sijaan. Lidlissä 50 prosentin alennuksella tarroitetut tuotteet ovat myynnissä jo aamusta alkaen, Lidlin viestinnästä kerrotaan Helsingin Uutisille.

Aiemmin muun muassa K-ryhmän kaupoissa on ollut koko päivän voimassa olevia 50 prosentin alennustarroja. Useimmissa S-ryhmän kaupoissa 30 prosentin alennus muuttuu 60 prosentin ilta-aleksi kello 21 jälkeen. S-ryhmällä punalaput tulevat tuotteisiin usein jo päivää ennen viimeistä myyntipäivää.

Lidl tuo punalappuja myös uusiin tuoteryhmiin, kun myös kuiva- ja pakastetuotteita aletaan alentaa parasta ennen -päiväyksen lähestyessä. Kuivatuotteilla tarkoitetaan muun muassa jauhoja, pastaa, säilykkeitä ja riisiä.

– Jatkossa myös näitä tuotteita tullaan myymään 30 prosentin alennuksella hyvissä ajoin ennen parasta ennen -päivää, Lidlin viestinnästä kerrotaan.