Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Uutisten viikon lukupaketissa asiaa somesta ja tulevaisuuden toimittajasta

Itäväylän nopeusrajoitusta lasketaan 60 kilometriin tunnissa – viereen rakennetaan pyöräbaana

Itäbaanan eli keskustasta Itä-Helsingiin vievän pyöräilyn "pikareitin" yksi osuus tulee sijoittumaan Itäväylän varteen.

Tällä hetkellä laaditaan yleissuunnitelmaa osuudesta, joka ulottuu Herttoniemen Valurinkadulla sijaitsevasta Itäväylän alikulusta Virvatulentien kohdalle Itäkeskukseen.

Baana on Herttoniemen teollisuusalueella linjattu uusiksi siten, että se kulkee Mekaanikonkatua, ei Sahaajankatua, joka osoittautui liian haastavaksi muun muassa tonttiliittymien suuren määrän takia.

Massiivinen puiden kaato pyöräbaanan tieltä järkyttää – "Helsingin kaupunki on täysin piittaamaton asukkaistaan"

Roihuvuorentien ja Virvatulentien välinen niin sanottu Itäpolun osuus tulee kulkemaan Itäväylän vieressä.

Roihuvuoresta tulevaa Itäväylän ramppia lyhennetään ja muokataan turvallisemmaksi ja Itäväylän nopeusrajoitusta lasketaan baanalinjauksen läheisyydessä nykyisestä 80 km/h:sta 60 km/h:n.

Suunnittelussa selvitetään myös, onko Itäpolun osuudella tarvetta puiden kaatamiselle.

Nyt suunniteltavaa osuutta esitellään tiistaina 29. marraskuuta kello 17–18.30 Stadin ammattiopistolla, osoitteessa Prinsessantie 2. Suunnitelmaluonnoksiin voi tutustua ennakkoon 22. marraskuuta alkaen: https://www.hel.fi/fi/kaupunkiymparisto-ja-liikenne/pyoraily/pyorateiden-rakentaminen (kohdassa Katuosuudet, joita suunnittelemme parhaillaan)

Autoilun rajoittaminen Esplanadeilla meni läpi

Helsinki rakentaa koko kaupungin kattavan baanaverkon. Baanat ovat laadukkaita pyöräliikenteen pääreittejä, jotka mahdollistavat suoran ja sujuvan pyöräliikenteen.

Baanat yhdistävät suurimmat asuinalueet keskustaan ja muihin työpaikkakeskittymiin.

Helsinki käyttää ennätyssummia pyöräväyliin – silti pyöräily on uusimman tutkimuksen mukaan vähentynyt

Kehä I:n 80 km/h-rajoitus alemmas? Jylinän äärellä asuu jo tuhansia ihmisiä – Selvitys: Näin nopeuksien laskeminen vaikuttaisi meluun

Helsingin keskusta näivettyy entisestään nyt suunnitelluilla uudistuksilla, pelkäävät yrittäjät – Kaupungin mukaan yrityksissä yliarvioidaan autolla tulevien asiakkaiden määrä

"Helsingistä tulee vähän kuin Kööpenhamina", uskoo pyöräliikennettä edistävä Oskari Kaupinmäki, 33, ja kertoo miten jalankulun ja pyöräilyn konflikteja pyritään kaupungissa välttämään

Neljä metriä leveä pyöräbaana linjataan puistoon Länsi-Herttoniemessä

Loppuuko 100 km/h Lahdenväylällä? Kaupunkibulevardia ei tule, mutta Kehä I:n sisäpuolista osuutta tarkastellaan nyt uudessa valossa – "Nopeusrajoituksia ei alenneta alentamisen ilosta"