Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Kansainvälisen halpaketjun ”Suomi-hinnat” ihmetyttävät kauppakeskus Jumbossa – näin vastaa yrityksen edustaja

Asiakas oudoksuu vaatekaupan hintoja. Näille on johtajan mukaan hyvä syy.

Kauppakeskus Jumbon joulukuussa avatun Sinsay-vaatemyymälän hinnat hämmästyttävät asiakasta. Eeva ihmettelee, miksi liikkeen myymiin vaatteisiin merkitty Suomi-hinta on kalliimpi kuin hintalapussa lukeva eurohinta.

Eeva lähetti toimitukselle kuvan vaatteesta, jonka hintalappuun on kirjattu yleiseksi eurohinnaksi 6,99 euroa ja jonka päälle on liimattu tarra, jossa Suomi-hinnaksi on ilmoitettu 9,99 euroa.

– Vaatteet kuulemma tulevat Puolasta, ja hinta korjataan Suomessa tarralla. En tiedä, onko tämä muualla yleinen toimintatapa, mutta kuluttajaa viilataan tässä linssiin hinnan osalta. Miksi edullisempi hinta on jätetty kuluttajalle selkeästi näkyviin? Eeva kritisoi.

Puolalaisesta Sinsay-ketjusta vastaavan LPP Finland Oy:n operatiivinen johtaja Seija Leppihalme sanoo, että hinnoittelun taustalla on perusteltu syy.

– Olemme asettaneet joillekin tuotteillemme uuden hinnan jatkuvasti muuttuvan taloudellisen tilanteen vuoksi.

Leppihalmeen mukaan hintamuutokset pyritään tekemään mahdollisimman vähäisiksi. Hän kertoo, että moniin Puolan keskusvaraston tuotteisiin on painettu hintalappuja ”hyvin varhaisessa vaiheessa”, ja siksi ”vanha ja virheellinen hinta on jouduttu vaihtamaan”.

– Asiakaspalvelumme päivittää myymälöihin saapuvat tuotteet aina uusilla hinnoilla. Tällainen on paljon ympäristöystävällisempää, sillä meidän ei tarvitse tulostaa kokonaan uutta hintalappua.