Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Voiko matkustaja vaatia bussilakosta korvauksia? – näin vastaa HSL

HSL maksaa korvauksia bussilakon vuoksi käyttämättä jääneistä matkalipuista. Korvauksia voi hakea kuitenkin vasta sen jälkeen, kun lakko on päättynyt. Lomake, jolla hyvityksiä voi hakea, tulee tuolloin HSL:n verkkosivuille.

HSL ei ole vielä vahvistanut, millä tavalla ja millä perusteilla korvaukset maksetaan.

– Yksityiskohdat ovat valitettavasti vielä sopimatta. Emme ole niissä hirveän pitkällä vielä. Odotamme että työnseisaus päättyy, sanoo HSL:n viestinnän asiantuntija Tapio Tolmunen.

Tolmunen pitää kuitenkin selvänä, että korvauksia on tietyissä tapauksissa mahdollista saada.

Vuoden 2021 metrolakon aikaan HSL antoi hyvitystä kausilippuasiakkaille, jotka eivät ole voineet käyttää joukkoliikennettä tavanomaisilla matkoillaan. Hyvitys myönnettiin kahden vuorokauden lippukoodina HSL-sovellukseen. Koodi oli voimassa yhden vuoden.