Hartwall-areena uudistaa ravintolansa miljoonaluokan investoinnilla – Tarkoitus on olla paikka, jossa juhlitaan etkot ja jatkot

Warabino on Hartwall-areenalta löytyvä uusi sushiravintola. Kuvassa vasemmalla Juha Rista, Kristian Helanne ja Kimmo Kivisilta. Restel Oy
Kaisa Paastela

Kaisa Paastela

Hartwall-areenalla on käynnissä ravintola- ja asiakasalueiden uudistus.

– Haluamme ottaa kaikenlaiset yleisöt huomioon ja vastata heidän yksilöllisiin tarpeisiinsa, sanoo Hartwall-areenan toimitusjohtaja Kimmo Kivisilta sanoo.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että areena näyttää, tuoksuu ja maistuu erilaiselta eri tapahtumien yleisöille, joita on jääkiekko-otteluista maailmantähtien konsertteihin.

– Esimerkiksi katuruokahenkiset, mustanpuhuvat street food deli -myyntipisteet muuntautuvat tulevaisuudessa valaistuksen ja digitaalisten näyttöjen avulla peräti neljään eri ilmeeseen, ja jopa ruokatarjonta vaihtuu. Kun perheet tulevat katsomaan Disney on Ice -show’n jääprinsessoja, tiskit ovat lempeän pastellinsävyiset ja listalta löytyy pikkuväkeä miellyttäviä herkkuja, selvittää tiedotteessa Food&Events-tapahtumaravintoloiden ketjujohtaja Kristian Helanne.

Muuntautuvuus tukee Hartwall-areenan halua olla koko illan tapahtumakeskus, jossa juhlitaan etkot ja jatkot, eikä läpikulkupaikka, josta suunnataan tapahtuman jälkeen mahdollisimman nopeasti junalle.

– Nyt laitetaan seinät sellaiseen kuntoon, että asiakas ei näe enää tarvetta lähteä etsimään baaria kaukaa keskustasta, Kivisilta sanoo tiedotteessa.

Suvilahden uusi tapahtuma-areena etenee – kokonaisuudesta järjestetään arkkitehtuurikilpailu

Tilasuunnittelusta vastaa dSign Vertti Kivi & Co -toimiston sisustusarkkitehti Juha Rista.

Ruokatarjonnan suunnittelusta vastaa uusi keittiöpäällikkö Atte Pasi, jolle on kertynyt ammattitaitoa työskentelystä kotimaassa ja ulkomailla. Hän on kerännyt kannuksensa niin suurissa tapahtumatarjoiluissa kuin Michelin-tason ravintoloissa.

Toimitusjohtaja tiukkana 71,5 miljoonan tappioista – "Jokerit ei kommentoi"

Ravintolauudistus on miljoonaluokan investointi ja sen takana on Restelin operoima Food&Events Tapahtumaravintolat.

Lähes kaikki nurkat käydään läpi. Kolmannen kerroksen katsomoravintola Silver Star muuttuu valkosävyiseksi samppanjaloungeksi. Aitiovieraille rakennetaan kokonaan uusi, erillinen lounge-tila, jossa vieraat voivat viihtyä ennen ja jälkeen tapahtuman. Myös peruskallioon louhittu legendaarinen Luolaravintola käy läpi uudistuksen.

Areenan toisesta päädystä löytyy Sushiravintola Warabino. Tuore sushi valmistetaan areenan omassa keskuskeittiössä aivan ravintolan lähellä, mutta reseptit, oppi ja raaka-aineet on saatu Suomen parhailta.

Kumppanina sushiravintolassa toimii Järvenpään Citymarket, joka on niittänyt mainetta Euroopan suurimpana sushivalmistajana ja paikkana, josta saa Japanissa parhaaksi rankattua sushiriisiä.

Katsojan elämää helpottamaan on kehitetty digitaalisia ratkaisuja. Ravintola-applikaatio Restiksen kautta katsoja voi tilata ruokaa jopa omalle paikalleen katsomoon tai noutopisteelle erätauolle odottamaan.

– Enää ei tarvitse jonottaa, kun tauko alkaa, Helanne huomauttaa.

Supertähti Shawn Huffilta raaka totuus Helsingin yleisömääristä – "Sama koskee kaikkia lajeja"

Jokerivahti saavutti unelmansa – Kasimir Kaskisuon matka Helsingistä NHL:ään on sisältänyt paljon erikoisia käänteitä

Helsinkiin syntyi ravintolakeskittymä kuin varkain – 300 metriä "Flemaria" tarjoaa elämyksiä, joita et kauppakeskuksista saa

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.